شیائومی با کنارزدن اپل به دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شد

براساس داده‌های به‌دست آمده توسط شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، شیائومی ظاهراً در مرداد/شهریورماه موفق‌شده با پشت‌سرگذاشتن اپل، ازنظر حجم فروش به دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان تبدیل شود.

شناسه خبر: 174338
شیائومی با کنارزدن اپل به دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شد

 شیائومی در طول این دوره موفق‌شده حجم فروش خود را به‌طور مداوم افزایش دهد و درنهایت رتبه دوم را کسب کند. همچنین شیائومی در سال ۲۰۲۴ بین برندهای گوشی‌های هوشمند یکی از سریع‌ترین رشدها را تجربه‌کرده و در مسیر بهبود بازار جهانی موبایل نیز نقش داشته است.

برتری شیائومی نسبت به اپل از نظر میزان فروش

اپل طیف محدودتری از محصولات را عرضه می‌کند که همین امر باعث نوسان حجم فروش آن در طول چند سال گذشته شده است. علاوه‌‎براین، در گزارش‌های قبلی اعلام شده بود که سری آیفون ۱۶ ممکن است به آمار فروش مدل‌های سال گذشته نرسد.

«تارون پاتاک»، مدیر کانترپوینت می‌گوید:

«شیائومی امسال یک استراتژی محصول کارآمدتر داشته است و انرژی خود را صرف تولید یک مدل برتر در هر گروه قیمتی متمرکز کرده است، نه اینکه چند دستگاه را در یک بخش عرضه کند. علاوه‌براین، تمرکز خود روی فروش و بازاریابی را مجدداً تقویت‌کرده و درعین‌حال به حضور در بازارهای جدیدتر ادامه می‌دهد و موقعیت خود را در بازارهای فعلی تثبیت می‌کند. درحالی که این شرکت در بخش دستگاه‌های پایه تا متوسط همچنان عملکرد بسیار خوبی دارد، شیائومی همچنین با دستگاه‌های تاشو و «اولترا» وارد بخش پریمیوم شده است.»

اکثر بازارهای اصلی شیائومی در چند فصل گذشته شاهد بهبود اقتصادی بوده‌اند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تسلط این شرکت بر بازار به‌ویژه در بخش پایه، یعنی گوشی‌های کمتر از ۲۰۰ دلار، قوی بوده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار