مدیرعامل در جلسه کمیته راهبری شرکت فولاد خوزستان:

برای تاب آوری، استراتژی توسعه‌ای شرکت نیاز به تغییر دارد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، نهمین جلسه کمیته راهبری با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل، قائم‌مقامان مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه و امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی، مشاوران مدیرعامل، جمعی از معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات شهدای مدافع حرم در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان برگزار شد.

شناسه خبر: 174784

امین ابراهیمی مدیرعامل با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان و سردار شهید نیلفروشان گفت: شهید سید حسن نصرالله الگوی مقاومت در برابر استکبار بود. شناخت و اعتقاد عمیق به اسلام و مقام معظم رهبری شهید نصرالله، از شاخصه‌های مهم این شهید مقاومت بود. 

ابراهیمی اظهار داشت: اتفاق های بوجود آمده در صنعت فولاد حاکی از آن است که حاشیه‌ی سود در حال کاهش است. حاشیه‌ی سود، علائم حیاتی در صنعت می‌باشد که تاب‌آوری سازمان را نشان می‌دهد. ما باید بدانیم که ۳۰ سال آینده، فولاد خوزستان در کجا قرار خواهد داشت. با توجه به پیش بینی‌های انجام شده، امسال زمستان سختی خواهیم داشت. ما باید بر اساس نقشه‌ی راه یعنی تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول در افق ۱۴۱۰، مسیر و هدف مان را، در نظر گرفته و برای رسیدن به آن برنامه ریزی و استراتژی مشخص تعریف کنیم. 

وی افزود: در پروژه‌ها، طرح CBSI نیاز است که حداقل به صورت ماهیانه مورد پایش قرار بگیرد، زیرا با انجام آن می‌توان هزینه را کاهش داد. نیاز است که نگاه ما نسبت به حوزه کسب و کار تغییر یابد. نیاز است بر اساس تغییرات و رشد تکنولوژی و فن‌آوری و به‌کارگیری از هوش مصنوعی که در جهان از اهمیت خاصی برخوردار شده است، دید ما ارتقا یابد. 

ابراهیمی ادامه داد: شرکت‌های تابعه گروه فولاد خوزستان این قابلیت را دارند که با استفاده از فن‌آوری‌های روز دنیا، گوی سبقت را از این شرکت بربایند و سودآورتر از فولاد خوزستان شوند. 

وی افزود: سه ماه تابستان گذشته، ماه‌های سختی برای شرکت فولاد خوزستان در حوزه‌های مختلف از جمله: پروژه‌ها، نقدینگی، فروش، منابع مالی و خرید بود. اما جا دارد از تلاش برای رفع مشکل برق، خرید، فروش، مدیریت مالی و همچنین منابع انسانی که از بروز مشکل مالی در حقوق کارکنان پیشگیری شد، تقدیر و تشکر نمود. 

ابراهیمی ادامه داد: باتوجه به انقباضی شدن بازار امروز، نقدینگی یکی از چالش‌های شرکت‌ها می‌باشد. البته اصلاح نرخ ارز و از سیاست های تشویقی در چین، رشد مناسبی بوجود آمده که دورنمای خوبی در حوزه‌ صادراتی را پیش روی ما می‌گذارد. نرخ نیمایی ارز، به صورت هرچند روز یکبار افزایش دارد. این امر، خبر خوبی در زمینه خارجی و خبری بد در حوزه‌ی داخلی می باشد، زیرا بازار به سوی فروش اعتباری رفته است. 

ابراهیمی با نوید اصلاح نرخ گاز گفت: اصلاح نرخ گاز، خبری مثبت بوده که بار سنگینی را از دوش شرکت برداشت. این امر باعث بستانکار بودن فولاد خوزستان از شرکت گاز می شود. البته برای فصل زمستان، باید تمهیداتی داشته باشیم تا با کمترین چالش و تاثیر محدودیت‌ها،‌مواجه شویم. 

مدیرعامل افزود: تاکنون ۷۵۰ هزار تن تولید محصول برای شرکت از دست رفته است و باید سعی کنیم در نیمه دوم سال با هدفگذاری تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تا پایان سال، جبران عقب افتادگی تولید انجام شود. برای رسیدن به این هدف، پاداش اضافه تولید نیز در نظر گرفته می‌شود.

ابراهیمی افزود: انتظارها در حوزه برخی مدیریت‌ها بالاست. اگر نتوانیم انتظارها را کنترل کنیم، تاب‌آوری سازمان دچار مشکل خواهد شد. درک صحیح از عملکرد افراد قوی در شرایط سخت بروز می‌کند. سعی کنیم در شرایط موجود، هزینه‌ها از لایه‌های پایین سازمان کنترل شود. 

وی ادامه داد: در شرکت ما چیزی که کمتر مدنظر قرار می‌گیرد، چرخش شغلی است. مدیران سعی نمایند با واگذاری مسئولیت‌ها، زمینه‌ی رشد کارکنان و روسای خود را فراهم نمایند. 

وی با توجه به واقعه انفجار در معدن طبس افزود: ایمنی در کار از اولویت‌های فولاد خوزستان بوده و نیاز است حوزه‌ی ایمنی پیمانکاران بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

ابراهیمی تاکید داشت: پرداختی به نیروهای پیمانکار، باید در درجه‌ی اول قرار گیرد. پیمانکارانی بوده‌اند که ۵ ماه حقوق کارکنان خود را پرداخت نکرده اند در صورتی‌که تمامی مطالبات آنها از سوی فولاد خوزستان پرداخت شده بود؛ این امر باید از سوی دستگاه‌های نظارت مورد دقت نظر کافی قرار گیرد. 

ابراهیمی با اشاره به وضعیت انبارها گفت: در حوزه‌ی انبارها، نیاز است یک کارگروه از بخش‌های مختلف تشکیل شود و اقلام که وجود دارد، اطلاعات موجودی آن‌ها به‌روز رسانی گردد، و اقلام مازاد آن‌ها به فروش رود و یا اینکه بر اساس درخواست‌ها، پیگیری شود.

وی با آرزوی موفقیت و سلامتی برای کارکنان گفت: ما با امید زنده هستیم و با مشاهده‌ی روند صعودی تولید، روزهای خوبی در انتظار مجموعه فولاد خوزستان است.

گفتنی است، در پایان مدیرعامل فولاد خوزستان به همراه جمعی از معاونان و مدیران، از وضعیت زمین چمن ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان بازدید نمودند.

4

2

ارسال نظر