نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا

با مشاهده نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا تا حدودی می‌توانید روند بازار را در بازه‌های زمانی مورد نظر خود تحلیل و بررسی کنید و برای پیش‌بینی قیمت در آینده تدابیر بهتری بیندیشید.

شناسه خبر: 174212
نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا

 

با توجه به اینکه بسیاری از برندهای مطرح کشور محصولات فولادی خود را در بستر بورس عرضه می‌کنند، بررسی روندهای این بازار دیدگاه خوبی به شما می‌دهد تا در موقعیت مناسبی خریدتان را انجام دهید.

بررسی نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا (از سال گذشته تا الان)

نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا

اگر هدف شما برای ورود به بورس کالا، خرید میلگرد است؛ با بررسی نمودار قیمتی در طول یک سال می‌توانید روند کاهشی یا افزایشی آن را به‌خوبی بررسی کنید و اطلاعات مفیدی را به‌دست آورید.

اگر بخواهیم تحلیل مناسبی از قیمت میلگرد در تاریخ مشابه سال پیش داشته باشیم، باید بگوییم که با رسیدن به اواخر تابستان 1402 تنش‌های موجود در بازار کاهش پیدا کرد و قیمت این محصول وارد یک سراشیبی شد.

این روند کاهشی در پاییز و زمستان همچنان ادامه داشت تا اینکه با گرم‌شدن هوا در فروردین‌ماه سال 1403 بار دیگر ساختمان‌سازی رونق پیدا کرد و میزان تقاضا برای خرید میلگرد نیز روندی صعودی را در پیش گرفت.

کدام میلگردها در بورس کالا عرضه می شوند؟

معرفی بورس کالا به‌عنوان یک بستر امن و مطمئن برای عرضه انواعی از محصولات فولادی، موجب شد تا بسیاری از شرکت‌های فعال در این صنعت امکان دسترسی به خرید میلگرد را برای مشتریان فراهم کنند. در بخش بعدی، به بررسی برندهای تاثیرگذاری می‌پردازیم که سهم قابل توجهی از عرضه میلگرد بورس کالا را به خود اختصاص داده‌اند.

میلگرد اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از پیشگامان صنعت فولاد است که با در اختیار داشتن خط تولید تمام‌اتوماتیک و به‌کارگیری نیروی کار مجرب، مقادیر زیادی میلگرد در بورس کالا عرضه می‌کند.

این کارخانه با تولید سالانه بیش از 3 میلیون تن فولاد، یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان محصولات مورد نیاز در زمینه ساخت‌وساز به‌شمار می‌رود. ذوب آهن اصفهان با ورود به بورس کالا توانست گام موثری درراستای بهبود شرایط خریداران عمده بردارد.

میلگردهای کارخانه ذوب آهن اصفهان که با گرید A3 ساخته می‌شوند، شامل سایزهای متنوعی هستند که بین 12 تا 32 میلی‌متر می‌باشند و برای ساختمان‌سازی بیشترین کاربرد را دارند.

اگر قصد خرید میلگرد ذوب آهن اصفهان در بورس کالا را دارید، باید برای دسترسی راحت‌تر به محصول مورد نظرتان، نام سبد میلگرد مخلوط را جست‌و‌جو کنید.
از آنجایی که بیشتر حجم معاملات در بورس کالا به میلگردهای ذوب آهن اصفهان اختصاص دارد، بسیاری از روندهای کلی مربوط به نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا نیز به نوسان‌های این محصول وابسته است.

میلگرد میانه

از دیگر شرکت‌های فعال و معتبر در بازار بورس، مجتمع فولاد آذربایجان است که در مدت‌زمان فعالیتش، با ارتقای کیفیت کاری خود توانسته پابه‌پای بسیاری از برندهای معروف حرکت کند.

کارخانه فولاد آذربایجان که تولیدکننده میلگرد میانه می‌باشد، برای تامین نیازهای داخلی کشور از روش‌های متعددی برای عرضه کالا استفاده می‌کند که در چند سال اخیر نیز فعالیت‌های مفیدی در بازار بورس داشته است.

در برنامه‌هایی که این مجموعه برای پیشبرد فعالیت‌های خود در نظر می‌گیرد، کیفیت حرف اول را می‌زند و می‌توان این‌طور گفت که میلگردهای میانه به‌دلیل کنترل‌های همه‌جانبه ازسوی کارکنان فولاد آذربایجان از درجه کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند.

نماد فولاد آذربایجان در بورس کالا که به‌صورت 14 تا 32-A3 است، اطلاعاتی درباره گرید و سایز میلگردها نشان می‌دهد. پس اگر به مقاطعی با گرید A3 و ابعاد 14 تا 32 میلی‌متر نیاز داشته باشید این برند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما خواهد بود.

میلگرد نیشابور

مجتمع فولاد خراسان به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران شناخته می‌شود که مسئولیت برآورده کردن نیاز صنایع ساختمان‌سازی به انواع میلگرد را در استان‌های شرقی کشور بر عهده دارد.

میلگردهای مجتمع فولاد خراسان با سایزهای 10 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شوند که از مدل‌های آجدار با گرید A3 هستند و تعدادی از پرکاربردترین نمونه‌های آن در بورس کالا به فروش می‌رسند.

روند پیش آمده برای میلگرد نیشابور که براساس سطح عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، یکی از عواملی است که به طور کلی قابلیت ایجاد نوسان برای نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا را دارد.

میلگرد امیرکبیر

شرکت فولاد امیرکبیر خزر که زیرنظر بخش خصوصی مدیریت می‌شود، از سال 1390 برای به‌دست آوردن بخشی از بازار فروش میلگرد، نسبت به ساخت مقاطع فولادی آجدار با ظرفیت 250هزار تن در سال اقدام کرد.

کارخانه آهن و فولاد امیرکبیر با بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته قابلیت تولید میلگردهایی با سایز 10 میلی‌متر در گرید A2 و اندازه 10 تا 32 میلی‌متری برای گرید A3 را دارد که سالانه بخشی از تولیدات خود را در بستر بورس عرضه می‌کند.

میلگرد ظفر بناب

در تالار محصولات صنعتی و معدنی، یکی دیگر از شرکت‌های پیشرو با نام فولاد ظفر بناب فعالیت می‌کند که به‌دلیل عرضه انواعی میلگرد، نقشی تاثیرگذار در نوسان نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا دارد.

تنوع محصولات این مجموعه که براساس ویژگی‌های ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند، به‌خوبی نیاز بسیاری از پروژه‌های ساختمانی را پوشش می‌دهد که این مورد یکی از نقاط قوت میلگرد ظفر بناب است.

سایزهای تولیدی میلگرد ظفر بناب برابر با 8 و 10 میلی‌متر برای گرید A2 و بین 8 تا 32 میلی‌متر برای گرید A3 است که امکان به‌کارگیری در مصارف مختلف ساختمانی را دارند.

میلگرد شاهین

میلگرد شاهین، نام یکی از محصولات پرطرفدار شرکت فولاد صنعت بناب است که با سایزهای مختلفی همچون 8 و 10 میلی‌متر برای گرید A2 و 10 تا 32 میلی‌متر برای گرید A3 در بورس کالا عرضه می‌شوند.

در بازار آزاد، قیمت تمام‌شده برای این محصول توسط مسئولان کارخانه و براساس معیارهای خاصی تعیین می‌شود که به‌دلیل حضور واسطه‌ها امکان دارد تغییرات زیادی داشته باشد، اما در بورس کالا نحوه قیمت‌گذاری کمی متفاوت‌تر خواهد بود.

برای ورود انواع میلگردهای شاهین به چرخه معاملاتی، در ابتدا یک فرمول جهت تعیین قیمت پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد، سپس معامله بین خریداران و فروشندگان باعث ایجاد نوسان در نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا می‌شود.

میلگرد تیکمه داش

به‌دلیل نوسان‌های شدید در بازار خرید‌وفروش میلگردهای تیکمه داش، این شرکت در اقدامی خوب بخشی از محصولات خود را برای شفاف‌سازی معاملات، در بورس کالا عرضه می‌کند.

کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش که در سال 1391 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، تبحر زیادی درزمینه تولید میلگردهای آجدار دارد که میلگرد های تولید شده توسط این کارخانه شامل گریدهای زیر هستند:

  • گرید A2: با سایزهای 8 و 10 میلی‌متر
  • گرید A3: با سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر

میلگرد آذر امین

اگر در حوزه فولاد و ساختمان‌سازی فعالیت می‌کنید، بدون شک نام شرکت آذر فولاد امین نیز به گوشتان خورده که میلگردهای باکیفیتی را در بورس عرضه می‌کند. این محصولات مطابق با استاندارد ایران و در گریدهای A2 و A3 ساخته شده‌اند.

با توجه به میزان رقابت بین خریداران امکان دارد در مواردی نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا که متاثر از نوسان محصولات شرکت فولاد آذر امین است، در همان لحظات ابتدایی نسبت به قیمت پایه جهش داشته باشد.

میلگرد کاسپین

از سری محصولات باکیفیت در صنعت فولاد کشور باید به میلگرد کاسپین اشاره کرد که توسط کارخانه فراطرح نورد ساخته می‌شود. میلگردهای این شرکت با کسب تاییدیه‌های لازم، اطمینان خاطر شما را نسبت به استحکام این مقطع فولادی افزایش می‌دهند.

چنانچه نیاز به خرید عمده میلگردهایی با سایز 14 تا 25 میلی‌متر داشته باشید که در گرید A3 جای می‌گیرند، محصولات کاسپین به‌خوبی پاسخ‌گوی نیازتان خواهد بود.

عوامل موثر بر نوسانات قیمت میلگرد در بورس کالا

نوسان‌های ایجادشده روی نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا که به‌صورت صعودی و نزولی دیده می‌شود، نشان از این دارد که در بازه‌های زمانی خاصی برخی از عوامل توانسته‌اند ارزش این محصول را تغییر دهند که عبارت‌اند از:

  • میزان عرضه و تقاضا: درصورتی‌که حجم مورد نیاز متقاضیان برای خرید میلگرد بیشتر از مقدار عرضه در بورس کالا باشد، ایجاد رقابت بین آن‌ها باعث صعودی‌شدن قیمت می‌شود.
  • قیمت جهانی فولاد: درصورت بروز هرگونه تغییری در قیمت جهانی فولاد، ارزش میلگردهای موجود در بورس کالا نیز نوسان می‌کند.
  • نرخ ارز: تغییرات بهای میلگردهای عرضه‌شده در بازار بورس، همیشه رابطه مستقیمی با نوسان‌های نرخ ارز دارد.
  • کارمزدهای پرداختی: بخشی از مبلغی که شما برای خرید میلگرد در این بازار می‌پردازید به‌عنوان کارمزد به حساب سازمان بورس و کارگزاری‌ها واریز می‌شود، پس هرگونه سیاست‌گذاری در این زمینه قابلیت ایجاد نوسان برای نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا را دارد.

مزایای خرید میلگرد از بورس کالا

حذف واسطه‌ها و کوتاه‌کردن دست دلالان بازار آزاد در روند قیمت‌گذاری میلگردهای فولادی را می‌توان مهم‌ترین مزیت بورس کالا دانست که به خریداران اجازه می‌دهد تا با نرخ پایین‌تری محصول مورد نیازشان را تهیه کنند.

چنانچه دانش کافی درخصوص فعالیت در این بستر را داشته باشید، با بررسی نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا می‌توانید روندهای احتمالی در آینده را خیلی راحت‌تر پیش‌بینی کنید.

تضمین اصالت کالا یکی دیگر از مزایای مراجعه به بازار بورس است، چراکه شما درصورت انتخاب این روش می‌توانید خریدتان را به‌صورت مستقیم از کارخانه تولیدکننده انجام دهید.

راهنمای خرید میلگرد از بورس کالا

آخرین قیمت میلگرد در بورس کالا

قوانین ویژه‌ای برای فعالیت در بورس کالا وجود دارند که متقاضیان موظف هستند تا تمامی آن‌ها را رعایت کنند. به‌طور کلی اگر شما واجد شرایط لازم برای حضور در این بازار باشید، به‌منظور خرید میلگرد باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تعیین کارگزار: برای ارائه سفارش خرید کالا باید در ابتدا یکی از کارگزاران تاییدشده توسط سازمان بورس را انتخاب کنید که وظیفه انجام تمام امور را بر عهده می‌گیرد.
  • دریافت کد مشتری: زمانی که مدارک هویتی و کاری خود را آماده کردید با مراجعه به کارگزاری انتخابی، فرایندهای مورد نیاز برای دریافت کد مشتری انجام می‌شود.
  • پر کردن فرم درخواست خرید: برگه خریدی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید تمام اطلاعات شامل نام کالا، تولیدکننده، مقدار حجم مورد نیاز و حداکثر قیمت خرید را در آن وارد کنید.
  • خرید میلگرد و کسر کارمزد: مطابق با درخواست شما و براساس نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا، کارگزاری‌های مختلف با هم رقابت می‌کنند تا فرایند خرید انجام شود. در آخر نیز با کسر کارمزد، درخواست مورد نظر ثبت خواهد شد.

چنانچه بخواهید در این بازار فعالیت داشته باشید و با بررسی نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا خرید خود را انجام دهید، باید این را در نظر داشته باشید که هر کدام از کارخانه‌ها، میلگردهای تولیدی خود را در قالب سبدهای خاصی عرضه می‌کنند که عبارت‌اند از:

  • سبد میلگرد 14 تا 24: این نماد به‌طور اختصاصی نشان‌دهنده میلگردهای کارخانه فولاد صنعت بناب است که در سایزهای متنوعی عرضه می‌شود.
  • سبد میلگرد 14 تا 32 – A3: کارخانه‌هایی که محصولات خود را در این سبد به متقاضیان حاضر در بورس کالا عرضه می‌کنند شامل فولاد آذربایجان، سرمد ابرکوه، صبا فولاد زاگرس و شرکت آذر امین هستند.
  • سبد میلگرد 14 تا 28 – A3: در این سبد می‌توانید میلگردهای مجتمع فولاد خراسان را مشاهده کنید که با گرید و سایز مختلفی در اختیارتان قرار می‌گیرد.
  • سبد میلگرد مخلوط: اغلب شرکت‌هایی که بیشترین تاثیر را روی نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا دارند، جزء این دسته محسوب می‌شوند که شامل مجتمع فولاد ظفر بناب، ذوب آهن اصفهان، روهینا جنوب و جهان فولاد سیرجان هستند.

جمع بندی

با بررسی نمودار قیمت میلگرد در بورس کالا که محلی برای خرید عمده این محصول فولادی از کارخانجات معتبر است، می‌توان روندهای افزایشی و کاهشی در بازار را بهتر تشخیص داد.

میلگرد از سری محصولاتی به‌شمار می‌رود که بیشترین کاربرد را در صنعت ساخت‌وساز دارد. چنانچه بخواهید تناژ بالایی از این مقطع فولادی را بخرید، با عضویت در بورس کالا، دسترسی به قیمت‌های پایین‌تر نسبت به بازار آزاد برایتان امکان‌پذیر است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار