پژو پارس چراغ افزایش قیمت خودرو را روشن کرد

بازار خودرو با نوسانات اخیر، شاهد افزایش و کاهش قیمت‌های مختلف بود، به‌ویژه قیمت خودرو پژو پارس LX که ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

شناسه خبر: 174500
پژو پارس چراغ افزایش قیمت خودرو را روشن کرد

بازار خودرو برخلاف چند هفته گذشته در روزهای اخیر با نوسان نسبتا بالایی به ویژه در برخی از مدل‌های پرتقاضای ایران خودرو همراه بود. از جمله آن می‌توان به افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس LX اشاره کرد. در مقابل، برخی خودروها مانند رانا پلاس کاهش ۵ میلیون تومانی داشتند. همچنین قیمت خودروهای دیگر مانند دنا پلاس و پژو ۲۰۷ اتومات TU5P ثابت ماندند. محصولات سایپا نیز با تغییراتی همراه بود که در آن، برخی خودروها مانند ساینا دنده‌ای کاهش قیمت داشتند.

دوسیگنال صعودی به بازار خودرو

سرویس خودرو؛ پس از چند هفته‌ای که بازار خودرو روند نزولی به خود گرفته بود،‌ حالا چند روزی است که برخی از مدل‌های پرطرفدار، روند معکوس در پیش گرفتند و بازار خودرو با نوسان‌ قیمتی نسبتا بالایی در مقایسه با هفته‌های گذشته روبرو شده است.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین عاملی که در این شرایط منجر به واکنش بازار خودرو شده،‌ نوسان قیمت دلار باشد. قیمت دلار که طی دو هفته گذشته بیش‌تر تمایل به نزول داشت، دو روزی است که با افزایش تقاضا روبرو شده و دوباره به مرز ۶۰ هزار تومان رسیده است. همین موضوع نیز یک سیگنال به بازار خودرو است و در موج اول باعث افزایش قیمت برخی از مدل‌های پرتقاضای بازار شده است.

از سوی دیگر، آنگونه که به نظر می‌رسد به زودی شاهد افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو نیز خواهیم بود. فعالان بازار خودرو می‌گویند که عرضه خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی شده‌است؛ رفتاری که همواره از سوی خودروسازان پیش از افزایش قیمت کارخانه‌ای سر می‌زند. همین موضوع نیز به عامل دیگری برای افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد بدل شده است.

قیمت پژو پارس صعودی شد

بررسی خودروهای داخلی نشان می‌دهد که پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ تنها خودرویی بود که با افزایش ۱۰ میلیونی به قیمت ۸۷۰ میلیون تومان رسید. در مقابل، خودروهایی مانند کوییک اتومات R و رانا پلاس کاهش ۵ میلیونی داشتند و به ترتیب به قیمت‌های ۵۳۸ و ۶۲۵ میلیون تومان رسیدند. این نوسانات نشان‌دهنده روند نامشخص و سینوسی بازار خودرو در این روزها است.

ثبات قیمت در برخی خودروها

برخی خودروها در بازار بدون تغییر باقی ماندند. به عنوان مثال، دنا پلاس ۶ دنده توربو با قیمت ۸۹۰ میلیون تومان و پژو i 207 اتوماتیک TU5P با قیمت ۸۶۰ میلیون تومان در بازار حضور داشتند. همچنین، هایما S7 پلاس نیز بدون تغییر در قیمت ۱ میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان عرضه شد.

وضعیت قیمت خودروهای سایپا

در میان محصولات سایپا، تغییرات قیمت متفاوت بود. شاهین G بدون تغییر در بازار ۷۱۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما خانواده کوییک نوساناتی را تجربه کردند. کوییک R دنده‌ای با قیمت ۴۱۵ میلیون تومان بدون تغییر ماند، در حالی که کوییک دنده‌ای S با کاهش ۲ میلیونی به ۴۱۱ میلیون تومان رسید. همچنین ساینا دنده‌ای S بدون تغییر در بازار ۴۱۰ میلیون تومان معامله شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار