سورپرایز میلیارد دلاری دولت برای بازار خودرو؛ منتظر کاهش قیمت‌ها باشید!

دولت چهاردهم با تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو، قصد دارد تا پایان سال ۳۰ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد کند.

شناسه خبر: 174215
سورپرایز میلیارد دلاری دولت برای بازار خودرو؛ منتظر کاهش قیمت‌ها باشید!

دولت چهاردهم با تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو در سال جاری، گامی مهم برای افزایش عرضه خودروهای خارجی برداشته است. تاکنون ۳۹۰ میلیون دلار برای واردات ۲۰ هزار دستگاه خودرو تخصیص یافته است و پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند تا پایان سال بیش از ۳۰ هزار خودرو وارد کشور شود. این اقدام می‌تواند به کاهش قیمت‌های بازار خودرو و رفع انحصار کمک کند.

تخصیص یک میلیارد دلار برای واردات خودرو توسط دولت چهاردهم

سرویس خودرو : دولت چهاردهم در راستای تنظیم بازار خودرو، با تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودروهای برندهای جهانی، در نظر دارد تا پایان سال جاری حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور کند. محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی، با اعلام این خبر افزود که این تصمیم دولت به منظور افزایش رقابت در بازار خودرو و کاهش انحصار گرفته شده است.

واردات ۲۰ هزار خودرو تاکنون

بر اساس گزارش گمرک، تا ۲۴ شهریور ماه امسال، حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۳۹۰ میلیون دلار وارد کشور شده است. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری، با تخصیص ۶۱۰ میلیون دلار دیگر، تعداد خودروهای وارداتی به بیش از ۳۰ هزار دستگاه برسد. این رشد واردات می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو داشته باشد.

برنامه‌های دولت برای مدیریت بازار خودرو

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد، با اشاره به سیاست‌های دولت در خصوص واردات خودرو تأکید کرد که انحصار در هیچ حوزه‌ای قابل قبول نیست و دولت از رقابت با برندهای خارجی حمایت می‌کند. همتی همچنین افزود که با تدابیر اتخاذ شده توسط رییس جمهور، موانع ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز به کشور برطرف شده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار