چرا بلیط هواپیما مشهد تهران همیشه پرفروش است؟

مشهد مقدس، یکی از مقاصد همیشگی از بیشتر شهرها و خصوصا تهران به شمار می‌رود. طبق آمار؛ سفر به مشهد بیشتر از هر سفر دیگری از مبداء پایتخت انجام می‌شود. به دلیل موقعیت جغرافیایی مشهد، همچنین وجود مراکز مذهبی و سیاحتی و مراودات اقتصادی و تجاری گسترده مشهد مقصدی محبوب برای تهرانی‌ها به شمار می‌رود. دلیل سفر به مشهد هرچه که باشد خرید بلیط پرواز مشهد-تهران، سخت نیست. در ادامه به بررسی کامل دلایل پر‌فروش بودن بلیط هواپیما مشهد- تهران می‌پردازیم.

شناسه خبر: 15138
چرا بلیط هواپیما مشهد تهران همیشه پرفروش است؟

مشهد مقدس، یکی از مقاصد همیشگی از بیشتر شهرها و خصوصا تهران به شمار می‌رود. طبق آمار؛ سفر به مشهد بیشتر از هر سفر دیگری از مبداء پایتخت انجام می‌شود. به دلیل موقعیت جغرافیایی مشهد، همچنین وجود مراکز مذهبی و سیاحتی و مراودات اقتصادی و تجاری گسترده مشهد مقصدی محبوب برای تهرانی‌ها به شمار می‌رود. دلیل سفر به مشهد هرچه که باشد خرید بلیط پرواز مشهد-تهران، سخت نیست. در ادامه به بررسی کامل دلایل پر‌فروش بودن بلیط هواپیما مشهد- تهران می‌پردازیم.

علل شلوغی پرواز مشهد-تهران

مشهد، پایتخت مذهبی کشور است و از اهمیت زیادی در بین مسلمانان برخوردار است. این شهر با داشتن اقتصادی گسترده، محل تجارت و واردات و صادرات بر اساس موقعیت استراتژیک جغرافیایی خود است. تعداد زیادی از افراد به همین دلیل مجبورند تا به صورت دائم و برنامه ریزی شده مدام در سفر بین مشهد و تهران باشند. همچنین این شهر یکی از پر‌گردشگر‌ترین شهر‌های کشور در طول سال است. سالها مشهد به عنوان مقصد اول ایرانیان در تعطیلات نوروزی است، این خود گواه علت شلوغی پرواز مشهد تهران و بلعکس است. اینجاست که به نقل از جهان اقتصاد باید دانست:

انتخاب درست بلیط هواپیما می تواند هزینه سفر شما را تا حد چشمگیری کاهش دهد. در زندگی‌های پرمشغله امروزی، که زمان فاکتوری مهم و تعیین کننده است؛ دیگر سفر هوایی به دلیل کم کردن هزینه های سفر و کوتاه کردن زمان رفت و برگشت جایگزین سفرهای زمینی شدند. در این میان تکنیک‌هایی وجود دارد که مطلع بودن از آنها می تواند کمک کند تا سفر هوایی مناسب ،سریع و در عین حال مقرون به صرفه به مقصد مورد نظر خود داشته باشید.

پرواز مشهد تهران

دلایل سفر با هواپیما به مشهد

فاصله مشهد تا تهران ۸۰۰ کیلومتر است. سفر با اتوبوس یا خودرو شخصی به مشهد از مبداء تهران بین ۱۰ تا ۱۳ ساعت طول می‌کشد. فاصله هوایی تهران مشهد اما بین ۴۰ تا ۱۲۰ دقیقه است. دلیل اصلی تقاضای بسیار مردم برای سفر به مشهد از طریق هواپیما، سرعت بالای سفر در کنار امنیت سفر است. شرکت‌های مختلف هوایی با دانستن تقاضای زیاد برای رفتن به مشهد در ساعات مختلف شبانه روز به این شهر پرواز ارائه می دهند. همچنین با وجود آژانس های مسافرتی سفر هوایی آسان‌تر و با وجود رقابت شدید بین آژانس‌ها برای جذب مسافر این سفر در برخی روزها از سفر زمینی هم مقرون به صرفه تر است. همچنین با وجود پروازهای فراوان از کل جهان به مشهد فرودگاه بین المللی این شهر از امکانات خوبی برخوردار است که خود دلیل مهمی برای انتخاب سفر هوایی به مشهد تلقی می‌شود.

خرید بلیط هواپیما مشهد تهران

نکات خرید بلیط هواپیما مشهد

حال که در مورد دلایل متعدد سفر به مشهد مطلع شدید، نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آنها می‌تواند باعث بهبود سفر و افزایش رضایت شما از سفر هوایی به مشهد شود.

زمان خرید بلیط مشهد

اگر طبق برنامه ریزی قبلی به مشهد می‌روید حتما از هفته ها قبل فکر تهیه بلیط هواپیما مشهد باشید. بهتر است بین یک ماه تا سه هفته پیش از سفر به مشهد، با جستجو در سایتهای مختلف مناسب‌ترین پرواز مشهد را خریداری کنید. در این بازه زمانی معمولا می توانید با تخفیف خوبی سفر را خریداری کنید. همچنین در ایام تعطیلات و ایام نزدیک به ولادت و وفات امام رضا(ع)، از ۴۰ روز قبل بلیط را تهیه کنید چرا که در این ایام بلیط ها به سرعت به فروش می‌رسد.

خرید بلیط رفت و برگشت به مشهد

با خرید بلیط رفت و برگشت به مشهد خیال خود را از رفت و آمد سفر، راحت کنید. همچنین با خرید بلیط همزمان رفت و برگشت تخفیف خوبی دریافت می‌کنید و قیمت این نوع بلیط از یک طرفه معمولا پایین‌تر است. همچنین انتخاب سایت مناسب برای خرید نیز اهمیت زیادی در کاهش قیمت بلیط هواپیما برخوردار است چنانکه به نقل از گزارشی در جهان اقتصاد:

در زمان خرید آنلاین بلیط، سایتی را انتخاب کنید که در میان دیگر سایت ها ارزان ترین بلیط ها را ارائه می دهد. به عنوان مثال وبسایت پته ارزان ترین بلیط های داخلی و خارجی را به مسافران ارائه می دهد. علاوه براین برای آن دسته از مقاصد خارجی که نیازمند ویزا هستند، ویزا را به صورت آنلاین برای مسافران تهیه می کند.

خرید بلیط چارتری مشهد

اگر به دنبال سفر ارزان به مشهد هستید، می‌توانید با خرید بلیط چارتری با قیمت کمتری، سفر به مشهد مقدس را تجربه کنید. در صورتی که برنامه سفر شما انعطاف پذیر است و محدودیتی برای زمان پرواز ندارید می‌توانید با خرید بلیط های لحظه آخری سفری ارزان و سریع را تجربه کنید. هزینه این نوع بلیط از بلیط اتوبوس تهران-مشهد هم ارزان‌تر است. دقت داشته باشید بلیط‌های چارتری کنسلی ندارند و اگر برنامه شما هنوز مشخص نیست با خرید بلیط چارتری و کنسل کردن آن، مبلغ پرداختی شما سوخت می‌شود. همچنین در صورت مشاهده بلیط چارتری بدون فوت وقت، اقدام به خرید بلیط کنید، این بلیط‌ها پر طرفدار هستند و به سرعت به فروش می‌رسند.

بلیط هواپیما مشهد تهران

کلاس پروازی هواپیما تهران-مشهد

ایرلاین های مختلفی خدمات هوایی در مسیر مشهد به تهران و بالعکس را ارائه می‌کنند. در حال حاضر دو کلاس پروازی برای این مسیر وجود دارد. کلاس اکونومی و کلاس بیزینس هر دو در این مسیر فعال است. اگر به دنبال راحتی بیشتر در مسیر هوایی هستید از کلاس بیزینس استفاده کنید. در عین حال اگر به دنبال سفری ارزان هستید، می‌توانید از کلاس اکونومی استفاده کنید.

فصل مناسب سفر به مشهد

زیبا‌ترین فصل مشهد بهار و تابستان است. در عین حال ارزان‌ترین فصل سفر به مشهد پاییز است. اگر می‌خواهید تا برای گردش به این شهر بروید در فصل تابستان با هوایی معتدل می‌توانید در این شهر گردش کنید. همچنین اگر قیمت سفر برای شما مهم است از سفر در ایام مراسمات و فصل بهار اجتناب کنید.

جمع بندی

مشهد دومین کلانشهر ایران است. سفر به مشهد به هر دلیلی چه تفریحی و چه کاری این روزها بیشتر از هر زمان دیگری شده است. در این مطلب به دلایل سفر به مشهد با هواپیما پرداختیم و راهکارهایی برای بهبود سفر هوایی به مشهد ارائه کردیم. فراموش نکنید برای سفر تهران به مشهد حتما بلیط برگشت بگیرید تا برای بازگشت به منزل دچار دردسر و استرس نشوید.

ارسال نظر