مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خبر داد:

انجام ۸ هزار و ۶۹۰ عملیات اطفا و حریق توسط آتش‌نشانان اصفهانی در نیمه نخست امسال

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از انجام ۸ هزار و ۶۹۰ عملیات اطفا و حریق توسط آتش‌نشانان اصفهانی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد عملیات شامل ۳ هزار و ۹۵۲ حادثه، ۳ هزار و ۹۹ مورد حریق و هزار و ۶۳۹ مورد خدمات ایمنی بوده است.

شناسه خبر: 174508
انجام ۸ هزار و ۶۹۰ عملیات اطفا و حریق توسط آتش‌نشانان اصفهانی در نیمه نخست امسال

وی افزود: در این بازه زمانی، ۳۱۳ هزار و ۸۵۹ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شده که نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته، ۶ درصد کاهش یافته است. همچنین حدود ۴ هزار نفر از شهروندان توسط آتش‌نشانان از حوادث نجات یافته‌اند که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۷۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی روزانه با ۴۷ مورد حریق و‌ حادثه در شهر اصفهان مواجه است که میانگین متوسط نجات یافتگان در این حوادث طی هر روز بالغ بر ۲۲ نفر بوده است، اظهار کرد: علاوه براین، ۱۴۹۱ حادثه محبوسی در آسانسور، ۴۱۶ سانحه رانندگی، ۵۰ مورد حادثه کوه، ۸۹۸ مورد نجات حیوانات، ۶۱۲ مورد محبوسی در اماکن، ۲۹۶ مورد رفع خطر مار و ۵ مورد غرق‌شدگی از جمله آمار مربوط به شش ماهه نخست سال جاری است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان همچنین با بیان اینکه در اصفهان، علت آتش‌سوزی‌ها در ساختمان‌های تجاری و‌ مسکونی غالبا نشت گاز است و طبق آمارها، حوادث آتش‌سوزی معمولا در میانه روز رخ می‌دهد، گفت: امسال ۲ هزار و ۸۵۶ نیروی آتش‌نشان مامور شده‌اند تا اوقات پرترافیک در اماکن شلوغ شهر مسقر شوند و ۲ هزار و ۹۹۱ مورد گشت ایمنی با ۲۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، در نیمه نخست سال جاری در شهر اصفهان صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه ۱۱۰ هزار نفر ساعت آموزش شهروندی، بررسی ۲۴۳ نقشه معماری پس از دریافت پروانه ساخت، ارائه ۶۰۲ مورد تایید پایان کار و بازدید از ۴ هزار و ۴۷۱ مورد طرح ایمنی ساختمان‌ها از دیگر اقدامات سازمان آتش‌نشانی در نیمه نخست سال جاری بوده است.

مقدس‌زاده با اعلام اینکه شهر اصفهان به ۴۱ ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد، گفت: درحال حاضر مجموعا ۲۷ ایستگاه در شهر فعال است و یک ایستگاه نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد. احداث ایستگاه‌‌های آتش‌نشانی در مناطق ۹ و ۱۳، مجموعه ناژوان و مجموعه نمایشگاه بین‌المللی امیرکبیر نیز در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد.

وی اضافه کرد: احداث نیروگاه خورشیدی در ایستگاه‌های ۱۱ و ۱۲، هوشمندسازی ایستگاه‌های عملیاتی، اتصال سیستم اعلام حریق ۲۷ ساختمان‌ بزرگ شهر به ستاد فرماندهی و به‌کارگیری پهباد کاوش‌گر از اقدامات مهم انجام شده توسط این سازمان است.

آنطور که او خبر داد، اختراع «سنسور چاه» با قابلیت شناسایی ۵ گاز موجود در چاه و انتقال صدا و تصویر از دستاوردهای بزرگ سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان است که در آستانه ثبت اختراع قرار دارد و عملیات امداد و نجات را تسهیل می‌کند.

 اصفهان، ایستاده بر سکوی نخست تجهیزات آتش‌نشانی در کشور

معاون پشتیبانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: خوشبختانه سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان از به‌روزترین تجهیزات برخوردار است و به ویژه در دو سال اخیر، توانسته در زمینه تامین تجهیزات رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دهد.

مجتبی حسین‌پور افزود: خریداری پهباد کاوش و پهباد آتش‌نشان، خریداری نردبانی به قیمت ۱۲۰ میلیارد تومان و تامین تجهیزات انفرادی برای نیروهای آتش‌نشان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای هر نفر، ازجمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: به‌روز کردن ماشین‌آلات قبل و خرید ماشین‌آلات جدید از دیگر اقداماتی است که در زمینه تجهیز سازمان آتش‌نشانی انجام شده است. همچنین از سه ماه گذشته تا کنون تحقیقاتی درخصوص شناسایی و خریداری تجهیزات جدید در حال انجام است.

 

 


 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار