همزمان با هفته دفاع مقدس؛

کار بی نظیر پالایشگاه اصفهان در احداث موزه ها به پایان رسید ، موزه دفاع مقدس پالایشگاه اصفهان افتتاح شد

مقارن با هفته دفاع مقدس هفته ایثار و شهادت رزمندگان که با جانفشانی، جان خود را برای دفاع از میهن عزیز اسلامی فدا کردنند موزه دفاع مقدس پالایشگاه اصفهان با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد و کارکنان این شرکت افتتاح شد .

شناسه خبر: 174457
کار بی نظیر پالایشگاه اصفهان در احداث موزه ها به پایان رسید ، موزه دفاع مقدس پالایشگاه اصفهان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، دراین آئین مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تقارن هفته دفاع مقدس و بهره برداری از موزه دفاع مقدس در پالایشگاه اصفهان را به فال نیک گرفت و افزود: دراین موزه تمامی آثار مربوط به شهدای پالایشگاه اصفهان، عکس ها ، نگاتیوها، وسایل و لوازم به جای مانده ازحملاتی که رژیم بعث عراق در چند نوبت به پالایشگاه اصفهان داشت جمع آوری گردیده و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

رئیس حوزه مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان، نیزبا اشاره به اینکه طرح احداث موزه ها درپتروپالایش اصفهان درچند مرحله در حال انجام شد ادامه داد: موزه ای در ساختمان روابط عمومی احداث گردید که شامل تجهیزات قدیمی از صنعت نفت و ماکت بزرگی از نمای پالایشگاه اصفهان است .

ندا حاجی باقری، درباره عمر ماکت ساخته شده در موزه روابط عمومی هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: این ماکت بسیار قدیمی بوده و اتود آن در سال ۱۳۵۴ شمسی توسط مهندسان شرکت  FLUORدر پالایشگاه اصفهان ساخته شد، به گونه ای که نظیر و نمونه این ماکت در کشور وجود ندارد به گفته متخصصان ماکت سازی این اثرقدیمی- تاریخی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است .

وی با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات ارائه شده در موزه مسقف پالایشگاه اصفهان قدیمی و مربوط به سال۱۳۵۴ است افزود: ازهمکاران شاغل و بازنشسته و همچنین عموم مردم ایران می خواهیم که اگر مستندات، آثار عکس، تجهیزات و یا هرگونه وسایلی که از پالایشگاه دردسترس دارند به دفترحوزه ریاست هلدینگ پترو پالایش اصفهان تحویل دهند.

وی، با اشاره به اینکه کار احداث موزه درپالایشگاه اصفهان در۳ فازو در عرض یکسال درپالایشگاه اصفهان انجام شد ادامه داد: احداث موزه مسقف شامل ماکت پالایشگاه، لوازم و تجهیزات پالایشگاهی ، ابزارهای قدیمی و لوکس ، لباس ، تندیس،اسناد قدیمی و تاریخی، هدایایی اهداء شده به مدیران ، کتاب و غیره است که هریک از آن ها حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

رئیس حوزه مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان تاکید کرد: موزه دفاع مقدس نیز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و با حضور مسئولان بعد ازچند ماه تلاش شبانه روزی که برای آماده سازی آن انجام شد مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه شمالی اصفهان خود به عنوان یک موزه زنده به شمارمیرود تصریح کرد: برای انجام امور موزه ای با اختصاص اعتبار از هیات مدیره پالایشگاه اصفهان سعی کردیم همه این اقدامات را جهادی مدیریت نماییم.

رئیس حوزه مدیریت هلدینگ پترو پالایش اصفهان ، با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات صورت گرفته احداث موزه باز درشهرک شهید محمد منتظری است که درآن خودروهایی که در زمان دفاع مقدس و در زمان بمباران پالایشگاه اصفهان مورد استفاده قرار می گرفت به نمایش درآمد .

وی با اشاره به اینکه ۲ خودروی آمبولانس و یک خودروی آتش نشانی که در زمان جنگ اقدام به خدمات رسانی برای مجروحان می کردنند در موزه باز شهرک شهید منتظری قرار گرفتند افزود: برای خودرو ها در حال ایجاد سقف هستیم تا در شرایط آب و هوایی تجهیزات درفضای باز ازبین نروند.

حاجی باقری ، با اشاره به اینکه مراحل ایجاد موزه لوازم خانگی و منسوجات لوکس و قدیمی در شهرک شهید منتظری نیز انجام شد تا محلی برای بازدید خانواده های کارکنان پالایشگاه اصفهان باشد افزود: این موزه نیز آماده سازی شده است.

وی در پایان گفت:عموم مردم اصفهان و کارکنان پالایشگاه می توانند از موزه شهرک شهید محمد منتظری بازدید داشته باشند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار