ایالات متحده در سه ماهه دوم بر تامین مالی استارت آپ های رمزنگاری تسلط دارد

نیمی از سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری در آمریکاست

استارت‌آپ‌های کریپتو مستقر در ایالات متحده ۴۵ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاری‌شده در صنعت کریپتو را جذب کردند و پس از آن بریتانیا (۷.۷ درصد) و سنگاپور (۵.۷ درصد) قرار گرفتند.

شناسه خبر: 5468
نیمی از سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری در آمریکاست

بر اساس گزارش اخیر، علیرغم اینکه با نظارت قانونی در ایالات متحده مواجه هستند شرکت‌های رمزنگاری همچنان به نوآوری ادامه می‌دهند و تقریبا نیمی از سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌ای به سمت کسب‌وکارهای رمزنگاری ایالات متحده می‌رود، این گزارش که توسط شرکت سرمایه‌گذاری رمزارز Galaxy Digital در ۱۴ جولای منتشر شد بیان کرد که استارت‌آپ‌های کریپتو مستقر در ایالات متحده سهم قابل توجهی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) دارند.

استارت‌آپ‌های کریپتو مستقر در ایالات متحده بیش از ۴۳ درصد از کل معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند و بیش از ۴۵ درصد از سرمایه سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های VC را افزایش دادند، بریتانیا ۷.۷ درصد از سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داد و سنگاپور و کره جنوبی به ترتیب ۵.۷ و ۵.۴ درصد سرمایه‌گذاری را جذب کردند.

با این حال اشاره شد که میزان کل سرمایه سرمایه‌گذاری شده در استارت آپ‌های رمزنگاری و بلاک چین به سه ماهه کاهش یافت، در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ تنها ۷۲۰ میلیون دلار توسط ۱۰ صندوق VC ارزدیجیتال جمع‌آوری شد.

استارت‌آپ‌های کریپتو و بلاک چین در مجموع در سه فصل گذشته نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته پول کمتری جذب کردند، همچنین اشاره شد که در حالی که شرکت‌های رده وب ۳ گسترده» معاملات بیشتری داشتند، شرکت‌های رده تجاری سرمایه بیشتری جذب کردند، این در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در چند وقت اخیر اقدامی علیه چندین شرکت رمزنگاری ایالات متحده انجام داده است.

در ۱۳ ژوئیه، در پرونده بین SEC و Ripple Labs یک قاضی با اعلام اینکه XRP هنگام فروخته شدن در مبادلات دارایی دیجیتال یک امنیت نیست تا حدی به نفع شرکت پرداخت و فناوری رای داد، در ۱۸ ژوئن کوین تلگراف قبلا گزارش داده بود که براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل معتقد است که SEC به دنبال کشتن نوآوری و صنعت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است.

گارلینگ هاوس استدلال کرد که مدیریت SEC با اسناد سخنرانی Hinman در طول پرونده ریپل مربوط به یک توکن یا یک بلاک چین نیست، بلکه بیشتر به موضع کلی SEC در قبال صنعت کریپتو مربوط می‌شود، اظهارات گارلینگ هاوس پس از آن بیان شد که SEC در ۵ و ۶ ژوئن به فاصله یک روز از صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال بایننس و کوین‌بیس به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار و ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده اقدام کرد.

علیرضا محرابی

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار