نشست مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، محمدرضا مصلحی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون دیدار و گفتگو کرد.

شناسه خبر: 18571
نشست مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی

در این نشست بیان داشت: بدلیل نبود اعتبارات لازم برای تامین تجهیزات مناسب و به روز آموزشی در سازمان آموزش فنی حرفه ای، به بررسی نظام های آموزشی موفق دنیا پرداخته شد و مشخص گردید ضعف آموزشی کشور ناشی از عرضه محوری می باشد، براین اساس، سعی کردیم با رویکرد آموزشی جدید بر آموزش سفارش محور که حلقه مفقوده آموزش مهارت ها بود، متمرکز شویم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان افزود: صاحبان صنایع، حرف و صنوف همان حلقه مفقوده ای بودند که اکنون صاحبان صنایع بعنوان یک مسئولیت اجتماعی، همکاری با فنی حرفه ای را آغاز کرده اند و در زمینه آموزش های مهارتی، اتفاقات خوبی افتاده است.

مصلحی بیان داشت: فارغ التحصیلان دانشگاهها، بدون مهارت آموزی و مهارت افزایی نمی توانند به اشتغال پایدار در جامعه دست یابند و رشته های دانشگاهی تناسبی با نیاز بازار کار ندارند.

وی افزود: کار در صنایع، نظام هزینه فایده است که این امر نیاز به بهره گیری از مهارت، قدرت تفکر، تجزیه و تحلیل به همراه اخلاق حرفه ای می باشد.

این مقام عالی اظهار داشت: آموزشهای مهارتی در دو بخش دولتی و غیردولتی اجرا می گردد که در بخش دولتی، آموزش ها رایگان بوده و در بخش غیردولتی، آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با دریافت شهریه مصوب اقدام به ارائه آموزش های مهارتی به مخاطبین می نمایند که در پایان با شرکت در آزمون کتبی و عملی می توانند گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای را در سطح بین المللی دریافت کنند.

مصلحی در ادامه در خصوص 19 جامعه هدف مهارتی در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، طرح TMC ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان، اوقات فراغت، قانون اساسنامه فنی و حرفه ای، نظارت بر آموزشگاه های فنی و حرفه ای از طریق پورتال، قانون حمایت خیرین مهارتی در قالب مسئولیت های اجتماعی (صرفا" تجهیز کارگاه و تعمیر تجهیزات)، مجوزهای آزمون های استخدامی، سنجش صلاحیت حرفه ای، ارتقاء کارگران صنعت و ... مطالبی را بیان نمود.

وی ضمن اشاره به ورود سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به اجرای دوره های آموزشی هوش مصنوعی، هوشمندسازی و اینترنت اشیاء افزود: در این خصوص در مراکز استان، 4 کارگاه هوش مصنوعی ایجاد نموده ایم.

در ادامه ابوترابی نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در خصوص اصلاح بنیادین آموزش و پرورش با هدف دانش عمومی، مهارت و تخصص و انجام کارها و برنامه های تیمی، سواد رسانه ای مباحثی را بیان نمود.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک طرح تحول آموزش و پرورش را ارائه خواهم داد و قطعاً استعدادیابی در سنین کودکی و نوجوانی و تاکید بر مهارت آموزی از اهداف این طرح خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون بر استفاده از هوش مصنوعی در برنامه های آموزشی و آموزش در بخش صنعت تأکید کرد.

ابوترابی ضمن اشاره به اهميت بومي سازي آموزش هاي فني و حرفه اي، در خصوص تجمیع دستگاههای متولی آموزشهای مهارتی با محوریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مطالبی را بيان نمود.

در پایان ایشان بر ترویج و توسعه فرهنگ کار تاکید نمود.

لازم به ذکر است در این نشست سید امید طباطبایی مدیر حراست اداره کل، مرتضی محمدی رییس مرکز برادران نجف آباد حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار