مراقب سوء استفاده کلاهبرداران سایبری در ایام محرم باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از افراد فعال در فضای مجازی هستند بنابراین می طلبد تا کاربران این فضا با افزایش دانش سایبری و سواد رسانه ای خود فریب این مجرمان را نخورده و در دام این افراد گرفتار نشوند.

شناسه خبر: 17602
مراقب سوء استفاده کلاهبرداران سایبری در ایام محرم باشید

سرهنگ"سید مصطفی مرتضوی"در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) گفت: در روز‌هاي اخير با فرارسیدن ايام محرم، افراد سودجو و کلاهبردار با سوءاستفاده از احساسات معنوي مردم عزا‌دار، با ايجاد صفحاتي در فضاي مجازي با عنوان‌هاي فريبنده پرداخت نذورات، تورهاي زيارتي و... در غالب نهاد‌هاي مرتبط رسمي و قرار دادن شماره حساب‌هاي خاص، سعي در کلاهبرداري از کاربران دارند.

وی با اشاره به اينکه شهروندان به هيچ عنوان جهت پرداخت نذورات و سفرهای زیارتی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و اين امورات را از طريق راه‌هاي شناخته شده و معتبر انجام دهند، افزود: افراد سودجو با طراحي سايت‌هاي جعلي کاربران را به صفحات فيشينگ هدايت کرده و به بهانه پرداخت نذورات، تورهاي سياحتي وزيارتي لحظه آخری اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکي و خالي کردن حساب بانکي آنان می کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان تأکید کرد از کليک کردن بر روي پيامک‌ها و تبليغاتي که حاوي لينک بوده پرهيز کنند و نذورات خود را به شماره حساب هيئت‌هاي مذهبي و موسسات خيريه معتبر و شناخته شده واريز کرده و از پرداخت نذورات در سايت‌هاي نامعتبر و حساب‌هاي شخصي افراد در فضاي مجازي خودداري کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: از همه هموطنان و کاربران فضای مجازی می خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مراتب را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري به شماره تلفن 096380 و يا سايت پليس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار