بررسی طراحی های خاص درب های ساختمانی

از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های یک ساختمان در نگاه اول، می‌توان به درب‌های ورودی و خروجی آن اشاره کرد؛ چرا‌که بدون وجود آن‌ها، در منزل حریم خصوصی شخص و خانواده شکل نمی‌گیرد، خانه امنیت کافی برای سکونت ندارد و ظاهر ساختمان نیز نامناسب خواهد بود. در حقیقت، هنگام ورود به آپارتمان، درب ساختمانی اصلی نه‌تنها یک راه ورودی به منزل است، بلکه سلیقه صاحب‌خانه را نیز نشان می‌دهد. با استفاده از درب داخلی ساختمان می‌توانید حریم شخصی هر فرد آن خانواده را حفظ کرده و بخش‌های مختلف ساختمان را از یکدیگر جدا کنید. از پرفروش‌ترین و پر‌طرفدار‌ترین مدل‌های درب داخلی ساختمانی می‌توان به انواع درب چوبی اشاره داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

شناسه خبر: 18354
بررسی طراحی های خاص درب های ساختمانی

انواع طراحی درب های چوبی

امروزه یکی از فاکتور‌های اساسی در ساختن ساختمان و سازه‌های مختلف، داشتن امنیت کافی است. از گذشته تا به امروز طرح‌ها و مدل‌های مختلف درب، تغییرات بسیاری کرده و مردم بیشتر به داشتن حریم خصوصی و امنیت توجه می‌کنند. اکنون برخی از مناطق پیشرفته حتی به درب‌هایی مجهز هستند که برای ورود نیاز به رمز عبور و اثر انگشت دارند. در حقیقت ترس از سرقت و نداشتن امنیت کافی در شهرهای بزرگ سبب شده این تجهیزات ساختمانی به صورتی ساخته شوند که امنیت ساکنین حفظ شود.

علاوه‌بر حفظ امنیت، طرح و مدل درب خانه‌ها بر دکوراسیون و جلوه ساختمان تأثیر بسیاری دارد. اغلب افراد درب چوبی را برای درون منزل خود انتخاب می‌کنند. از نظر طراحی، این تجهیزات ساختمانی به 3 دسته مدرن و کلاسیک و نئوکلاسیک تقسیم می‌شوند. در ادامه به‌طور مختصر درباره انواع مدل درب ورودی با طرح‌های کلاسیک و مدرن و نئوکلاسیک صحبت کرده‌ایم و امیدواریم بتوانید مطابق با آن راحت‌تر طرح موردنظر خود را با توجه به دکوراسیون منزلتان بیابید و خریداری کنید.

طراحی کلاسیک

درب کلاسیک ساختمانی برای آپارتمان‌هایی با نمای کلاسیک، انتخابی مناسب و ایده‌آل محسوب می‌شوند. برای ساخت این تجهیزات به سبک کلاسیک از مواد مختلفی مانند فلز و چوب و فایبرگلاس و شیشه استفاده می‌شود که در طراحی بیشتر آن‌ها ترکیب شیشه با دیگر مواد به چشم می‌خورد. برای دکوراسیون شیک و مجلل منزل خود به‌طور حتم یک درب چوبی کلاسیک بسیار کارآمد است. مدل تمام چوب آن دارای مقاومت بسیاری است و سال‌ها می‌تواند مورد استفاده باشد.

باتوجه به میزان بودجه‌ای که می‌خواهید برای این تجهیزات ساختمانی صرف کنید، باید گفت که درب چوبی ساختمان در عین جذابیت و طراحی خاصی که دارد، قیمت به نسبت بالاتری در مقایسه با سایر نمونه‌های دیگر دارد. در عین‌حال آن‌هایی که سبک‌تر هستند و از مغز mdf و روکش چوب توسط تیم درسام تولید و عرضه می‌شوند، با توجه به روند تولیدشان قیمت مناسب‌تری نسبت به درب تمام‌چوب دارند.

طراحی مدرن

امروزه بیشتر طرح‌های درب داخلی که در منازل مشاهده می‌شوند، به سبک مدرن هستند. درب مدرن ساختمان در انواع طرح‌های ویلایی و ضد سرقت و آپارتمانی و... وجود دارد که انتخاب هر یک از این طرح‌ها به سلیقه شخصی فرد وابسته است. همچنین باید دقت داشته باشید که تجهیزاتی که برای خانه خود انتخاب می‌کنید، باید دارای استحکام کافی باشد و از لحاظ سبک و رنگ نیز با منزلتان هماهنگ باشد.

این نوع تجهیزات سبک جدیدی از درب ساختمان به حساب می‌آیند که دارای روکش چوبی هستند. درب چوبی مدرن قیمت کمتری نسبت به سبک کلاسیک آن دارد؛ چرا‌که توخالی هستند و وزن کمتری دارند. در حالت کلی، در هنگام انتخاب طرح باید به امنیت آن نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بعد از نصب آن احساس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشید. بنابراین در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید تا پشیمان نشوید.

طراحی نئوکلاسیک

در چند سال اخیر درب‌هایی با طراحی خاص که بین سبک مدرن و کلاسیک هستند، روانه بازار شد که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته و از پر‌فروش‌ترین نوع درب چوبی محسوب می‌شود. در حقیقت، نئوکلاسیک سبکی کلاسیک در پوششی از سبک مدرن است. درب چوبی با طراحی برای دکوراسیون‌های جدید و مدرن امروزی بسیار مناسب است.

خرید درب چوبی درسام

شما می‌توانید در سایت درسام انواع مختلف درب چوبی و ساختمانی را مورد ارزیابی قرار داده و سبک موردنظر خود را با توجه به دکوراسیون خانه‌تان تهیه کنید. تنوع بی‌نظیر این سایت به شما این امکان را می‌دهد که با خیالی آسوده تمام طرح‌ها و مدل‌ها، اعم از قدیم و جدید، مدرن و کلاسیک و درب اتاقی و خروجی و... را مشاهده کرده و خریداری کنید. درب اتاقی درسام یکی از بخش‌های پر‌فروش آن به حساب می‌آید. البته برای پیدا کردن سبک موردنظر خود می‌توانید با کارشناسان آن‌ها نیز در تماس باشید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار