افزایش مستمری مددجویان انجام نشده، پیامک جعلی واریز هم اضافه شد

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار جامعه هدف مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند. طبق مصوبه قانون سنواتی بودجه مرتبط با بودجه سال ۱۴۰۲، مجلس مصوب کرد که مستمری جامعه هدف سازمان بهزیستی ۴۰ درصد افزایش یابد. در حالی که افزایش مستمری به صورت کامل انجام نشد و کمک‌هزینه معیشت مددجویان در ایام مناسبتی پس از عید سعید فطر به نظر متوقف شده، اخیرا اخباری از پیامک واریزی‌ها انتشار یافته که در حساب مددجویان نیست و مسئولین امر هم پاسخگوی واقعیت این موضوع نیستند.

شناسه خبر: 6403
افزایش مستمری مددجویان انجام نشده، پیامک جعلی واریز هم اضافه شد

افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در ابتدای سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید که به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد؛ ۲۰ درصد افزایش مستمری مددجویان انجام شده و اعلام شد که افزایش ۲۰ درصدی باقی‌مانده با تلاش مدیران این سازمان‌ها به‌زودی همراه با مابه‌التفاوت آن به مددجویان پرداخت خواهد شد.

در سال ۱۴۰۲، مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با یک مرحله ۲۰ درصدی افزایش یافت. با وجود فشارهای تورمی در جامعه، مستمری ها همچنان در حال رشد است. اما کمک‌های حمایتی این سازمان برای اقشار ضعیف کفاف کمک هزینه‌های کوچک را نمی‌دهد و حتی خرید اقلام اساسی مثل گوشت و مرغ را نیز تامین نمی‌کند. همچنین، خبرهایی منتشر شده که مسئولین این سازمان‌ها در حال تلاش برای افزایش ۲۰ درصدی مستمری در مرحله دوم در سال جاری هستند.

منبع: صفحه اقتصاد

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار