پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3067 10:31 1402/03/09

پیش بینی بورس امروز ۹ خرداد ۱۴۰۲ / صبر و تعلیق در بازار سهام

دسته‌بندی: بازار سرمایه

پیش بینی بورس امروز ۹ خرداد ۱۴۰۲ / صبر و تعلیق در بازار سهام

دسته‌بندی: بازار سرمایه

دیروز ارزش معاملات خرد سهام به کمترین سطح از ابتدای سال به این سو رسید. سطح پایین حجم معاملات نشان می‌دهد که بخشی از بازار استراتژی صبر را پیشه کرده است تا روندهای بازار مشخص شود.

 برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 9 خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 18 هزار و 381 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 275 هزار و 393 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 8 هزار و 592 واحد بالا آمد و در رقم 763 هزار و 17 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 294 واحد رشد کرد و به رقم 28 هزار و 599 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش هزار و 833 واحدی داشت و به سطح 138 هزار و 683 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز دو‌شنبه، 416 نماد رشد قیمت و 246 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 62 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 38 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دو‌شنبه در بورس شرکت تولید نورد آلومینیوم (فنوال)، شرکت لیزینگ ایران خودرو (ولغدر) و شرکت بیمه دانا (دانا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) و شرکت صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین)، تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) و ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت آ س پ (آ.س.پ) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 148 نماد صف خرید داشتند و 51 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 29 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 294 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 70 درصدی به 243 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار بار دیگر به سمت بالا حرکت کرد. شاخص‌ها پس از دو روز ریزش سبز شدند اما بازار با رکود معاملاتی مواجه بود. 

ارزش معاملات خرد با افت 16 درصدی به 9 هزار و 686 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که کمترین رقم از ابتدای سال تاکنون است. 

با این حال با جلوداری فارس، شاخص کل بیش از 18 هزار واحد رشد کرد و فارس به تنهایی شاخص را 5 هزار واحد بالا کشید. 

پس از فارس، نمادهای میدکو، وبملت، کگل، پارسان، وتجارت و نوری بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. در مقابل، وامید، جم و شبریز مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند. 

تعداد نمادهای سبزپوش در معاملات دوشنبه بیشتر از قرمزها بود و 62 درصد بازار رشد قیمت را تجربه کردند. بنابراین شاخص هم وزن نیز بیش از 8 هزار واحد رشد کرد. 

اما پس از 2 روز وقفه، روز دوشنبه بار دیگر شاهد ورود پول حقیقی از بازار بودیم و 554 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. دیروز نمادهای ختوقا، وبملت، خنصیر، خزامیا و کاما بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بدین ترتیب شاخص به فاصله 25 هزار واحدی کانال 2.3 میلیونی رسید. اما سطح پایین حجم معاملات نشان می‌دهد که بخشی از بازار استراتژی صبر را پیشه کرده است تا روندهای بازار مشخص شود. با انتشار گزارش‌های ماهانه و مشخص شدن اثر تحولات دیپلماتیک بازار نیز واکنش نشان خواهد داد، اما فعلا نظاره‌گر تحولات است.  

پیش بینی بورس

 

منبع: اکوایران

برچسب: جهان اقتصاد ، بازار سرمایه ، بازار سهام ، پیش بینی ، کاهش قیمت ، افزایش قیمت ، اخبار روز ، رشد قیمت



https://jahaneghtesad.com/direct/3067


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |