یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5829 21:36 1402/05/07
خطر پوشاک بنجل قاچاق برای سلامتی مردم

پوشاک قاچاق مضر برای سلامتی

دسته‌بندی: بیزنس
خطر پوشاک بنجل قاچاق برای سلامتی مردم

پوشاک قاچاق مضر برای سلامتی

دسته‌بندی: بیزنس

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران با اشاره به اینکه اکثر پوشاک قاچاق در فرآیند حمل و نقل دچار ایراد می‌شوند، گفت: مصرف کننده ایرانی تصور می‌کند یک لباس خارجی با قیمتی ارزان خریداری کرده در حالی که سلامتی خود را به خطر می اندازد.

مجید افتخاری در خصوص غیراستاندارد بودن کالاهای پوشاک که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: اکثر این کالاها استوک و از رده خارج است. به نحوی که کشورهای تولیدکننده نمی‌توانند این کالاها را صادر و یا حتی در کشورهای خود مورد استفاده قرار دهند در این شرایط به صورت کیلویی و با حمل و نقلی فاقد استاندارد به کشور ما قاچاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر این کالاها در فرآیند حمل و نقل دچار ایراد می‌شوند، افزود: مصرف کننده ایرانی تصور می‌کند یک لباس خارجی با قیمتی ارزان خریداری کرده درحالی که این کالاها مشکلاتی را برای سلامتی مردم بوجود می‌آورند.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران با اعلام اینکه ما چندین بار نسبت به غیراستاندارد بودن این کالاهای قاچاق مواردی را به مسئولان منعکس کرده‌ایم، افزود: متاسفانه هیچ توجهی نسبت به این موضوع نمی‌شود و بازار پر شده از کالای قاچاق فاقد کیفیت که در آینده سلامت مردم را به خطر خواهند انداخت.

به گفته افتخاری این کالاها به صورت کیلویی وارد کشور می‌شود و حتی خریداران که به صورت عمده این کالاها را می‌خرند نمی‌دانند در گونی‌ها چه کالاهایی وجود دارد. این درحالیست که قبلاً کالاهای قاچاق به صورت سفارشی از چین و ترکیه تولید و وارد کشور می‌شد اما امروز شاهد فروش پوشاک بنجل در بازار هستیم و مسئولان نیز در مورد این موضوع سکوت کرده و پاسخی نسبت به بروز مشکل در سلامتی مردم ندارند.

 

منبع: تسنیم

برچسب: جهان اقتصاد ، تولید پوشاک ، قاچاق پوشاک استوک ، پوشاک استوک ، پوشاک ، صنعت پوشاک ، واردات پوشاک ، قاچاق پوشاک ، قیمت پوشاک ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/5829


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |