جمعه 21 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 15044 09:40 1403/02/08
یادداشت موثقی نیا به مناسبت روزجهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی محیط کار

رعایت الزامات حوزه HSE همگام با روند توسعه، در اولویت ایمیدرو قرار گیرد

دسته‌بندی: صنعت و معدن
یادداشت موثقی نیا به مناسبت روزجهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی محیط کار

رعایت الزامات حوزه HSE همگام با روند توسعه، در اولویت ایمیدرو قرار گیرد

دسته‌بندی: صنعت و معدن

امسال با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تحت عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و با توجه به اینکه روند جهشی تولید، مستلزم توجه به سلامت نیروی کار است، از این رو، تامین محیط‌های کاری سالم و ایمن، از جمله مهمترین وظایف سازمان ها در برابر سرمایه های انسانی به شمار می‌آید.

دین مبین اسلام رهنمودهای گرانبهایی در زمینه توجه به سلامت نیروی کار دارد. به طوری که در بسیاری از فرامین پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع)، توجه ویژه ای به حقوق نیروی انسانی مبذول شده و صیانت از سلامت انسان، از مصالح عمومی نظام اجتماعی و بخشی مهم از مسئولیت های همگانی به حساب می آید.

 

سازمان بین المللی کار امسال نیز طبق روال هر ساله، به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای (28 آوریل مطابق با 8 اردیبهشت)، پیامی در قالب شعار «وقت رو به اتمام است. هم اکنون از ایمن و سالم بودن محیط کار خود در شرایط تغییرات اقلیمی اطمینان حاصل کنید» صادر کرده که نشان دهنده اضطرار در زمان و اهمیت حوزه های بهداشت و ایمنی در محیط های کاری و تاثیرات متقابل آنها با تغییرات اقلیمی است. بخش معدن و صنایع معدنی ایران نیز از این اثرات، مستثنی نیست.

 

بنابراین، ضرورت اهتمام بیشتر همه مدیران عامل، معاونان، مجریان و مدیران ارشد ستادی و واحدهای تابعه در برنامه ریزی و اقدامات بهنگام در راستای سالم سازی، بهبود و ارتقای شاخص های HSE در محیط کار بیش از پیش نمایان می شود. براین اساس، لازمست برای تأمین و ایجاد محیط های کاری سالم و ایمن برای این عزیزان در هر حوزه ای، گام های استواری برداشته شود.

 

انتظار دارم به منظور تحقق این مهم در ایمیدرو و مجموعه تحت پوشش، رعایت الزامات مرتبط با حوزه HSE در اولویت اقدام قرار گیرد.

 

در پایان، ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، زحمات همه تلاشگران حوزه HSE در سطح ستاد و واحدهای تابعه را ارج نهاده و امیدوارم شاهد بهبود وضعیت بهداشت حرفه ای و ایمنی محیط کار در معادن و صنایع معدنی ایران باشیم. ان شاء الله

 

محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو

برچسب: ایمیدرو ، محمدرضا موثقی نیا ، روزجهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی محیط کار



https://jahaneghtesad.com/direct/15044


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |