شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 549 22:03 1401/11/27
دسته‌بندی: صنعت و معدن ، صنایع مادر

در هفته گذشته، کسری غفوری پس از حدود سه سال و نیم سکان مدیریت فولاد خراسان را واگذار کرد و اکنون، طهمورث جوانبخت از مدیران با سابقه صنعت فولاد کشور، جایگزین وی شده است.

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، طهمورث جوانبخت از مدیران با سابقه‌ای است که سابقه حضور در صنایع مختلف را داشته و تحصیلات مدیریتی را در مقطع دکترا و در گرایش DBA به اتمام رسانده است. وی پیش از این نیز در استان خراسان رضوی عهده‌دار مسئولیت شرکت انتقال آب صنایع و معادن بوده و مدیریت این پروژه استراتژیک را در همراهی با دیگر صنایع و معادن این استان به پیش برده است و انتخاب او، از این جهت که با این صنایع آشنایی و  تعامل گسترده‌ای داشته، بسیار حائز اهمیت است.

از دیگر سوابق مدیریتی وی می‌توان به مدیریت هلدینگ سرمایه‌گذاری توکا فولاد اشاره کرد که در چهار حوزه استراتژیک صنعتی فعالیت می‌کند و از آن جمله می‌توان به توکاریل اشاره کرد که حدود 27 درصد بار ترانزیت کالا در خطوط ریلی و همچنین 30 درصد سهم ترابری مواد معدنی در کشور را برعهده دارد. البته در این هلدینگ شرکت‌های تخصصی حوزه فولادی نیز نظیر توکارنگ فولاد سپاهان و فولاد تاراز نیز اشاره کرد که نخستین تولید کننده ورق گالوانیزه و گالوالوم رنگی در کشور است.

 

دکتر جوانبخت پیش از این، معاونت اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه، عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های اقماری فولاد مبارکه، مدیریت آموزش منابع انسانی این شرکت را برعهده داشته و به نظر می‌رسد به عموم مسائل زیر و بم این صنعت ، احاطه کامل داشته باشد.

 

شایان ذکر است که سابقه وی در عضویت در هیئت مدیره شرکت بورس کالای ایران نیز، برای این شرکت حاضر در بورس، فرصت مغتنمی به شمار می‌آید. آشنایی با زیر و بم بازار سرمایه و همچنین چالش‌های فروش محصولاتی نظیر آهن اسفنجی، میلگردهای آجدار و ساده، بریکت و گندله در بورس کالا نیز، هرگز از نظر این مدیر با سابقه دور نمانده است.

 

از دیگر نکاتی که می‌توان با حضور طهمورث جوانبخت در فولاد خراسان به آن امید بست، این است که وی در سمت مدیریت بازاریابی و فروش بزرگترین شرکت تولید کننده آهن اسفنجی در جهان (فولاد مبارکه) حضور داشته است؛ از آنجا که از جمله تولیدات استراتژیک مجتمع فولاد خراسان نیز، آهن اسفنجی‌ست، می‌‌توان به گشایش افق‌های جهانی صادرات بیشتر و ارزآوری افزون‌تر این مجتمع، کاملا امیدوار بود.

گفتنی است که مجتمع فولاد خراسان از جمله شرکت‌ها و صنایع وابسته به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور است.

 

برچسب: جهان اقتصاد ، فولاد ، فولاد خراسان ، اخبار روز ، خراسان ، طهمورث جوانبخت



https://jahaneghtesad.com/direct/549


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |