پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1444 14:13 1402/01/18

مایکروسافت برای ایران جریمه شد؟

مایکروسافت برای ایران جریمه شد؟

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت مایکروسافت موافقت کرده است تا به دلیل نقض بیش از یکهزار و ۳۰۰ مورد از تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه، کوبا، ایران و سوریه حدود سه میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: مایکروسافت موافقت کرده است تا به دلیل یکهزار و ۳۳۹ مورد نقض «مقررات کنترل دارایی‌های کوبا»، «مقررات تحریم‌ها و تراکنش‌های ایران»، «مقررات تحریم‌های سوریه» و مقررات مربوط به تحریم‌های روسیه و اوکراین حدود ۳ میلیون دلار پرداخت کند.

این بیانیه افزود که این موارد مربوط به نقض ممنوعیت «صادرات خدمات و نرم‌افزار از آمریکا» به افراد و نهادهای این کشورهاست.

«اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (OFAC) در وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های وابسته به مایکروسافت از ژوئیه ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۹ مجوز نرم‌افزار یا خدمات سروروها و سیستم‌های مستقر را آمریکا و ایرلند را به نهادها، دیگر کاربران و افراد تحریم‌شده در کوبا، ایران، سوریه و روسیه فروخته یا ارائه کرده‌اند.

میزان فروش نرم‌افزار و ارائه خدمات بیش از ۱۲ میلیون دلار بوده است.

اوفک افزود: مایکروسافت به محض شناسایی نقض آشکار تحریم‌ها اقدامات جبرانی اتخاذ کرد و با اجرای تغییرات ساختاری و سرمایه‌گذاری قابل توجه برنامه اجرای تحریم‌ها را تقویت کرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب: جهان اقتصاد ، دلار ، مایکروسافت ، اخبار روز ، وزارت خزانه داری آمریکا ، نقض آشکار تحریم ها ، اوفک ، صادرات خدمات و نرم افزار



https://jahaneghtesad.com/direct/1444


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |