یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 6176 20:25 1402/05/16

علت اهمیت رتبه بندی شرکت ها توسط سازمان مدیریت صنعتی

دسته‌بندی: صنعت و معدن

علت اهمیت رتبه بندی شرکت ها توسط سازمان مدیریت صنعتی

دسته‌بندی: صنعت و معدن

طبق تحقیقات ۸۸ درصد فروش در یک کشور متعلق به ۵۰۰ شرکت برتر در آن کشور است. سازمان مدیریت صنعتی یکی از مراکزی است که ۵۰۰ شرکت برتر در کشور را رتبه‌بندی می‌کند. با رتبه‌بندی شرکت‌ها در گروه‌های صنعتی می‌توان به جایگاه شرکت‌ها در گروه صنعتی‌شان پی برد.

در رتبه بندی IMI-100 علاوه بر انتشار فهرست ۵۰۰ شرکت برتر ایران، فهرست شرکت‌ها در گروه‌های صنعتی (رشته‌های کسب و کار) نیز منتشر می‌شود. بنابراین، در این رتبه‌بندی، علاوه بر اینکه جایگاه هر شرکت در فهرست‌های عمومی نشان داده می‌شود، جایگاه شرکت در گروه صنعتی مربوط نیز مشخص می‌شود. 

در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱، شرکت‌ها در ۳۲ گروه صنعتی (رشته کسب و کار) قرار گرفته اند. 

اطلاعات تولید شده در مورد گروه‌های صنعتی، اطلاعات مفیدی را در اختیار مسئولین و سیاست گذاران صنعتی و اقتصادی کشور قرار می‌دهد، زیرا تصویر کسب و کار در کشور را نشان می‌دهد. 

استفاده کنندگان از رتبه بندی IMI-100 شامل بنگاه های اقتصادی، سازمان های حاکمیتی و سیاست گذاران اقتصادی، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و پژوهشگران و دانشجویان هستند. 

رتبه بندی IMI-100 برای بنگاه های اقتصادی اهمیت دارد چون به بنگاه ها کمک می کند تا از جایگاه خود بین ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور آگاه شوند و نیز، درباره وضعیت خود در مقایسه با رقیبان، شناخت شفاف و دقیقی پیدا کنند و آثار فعالیت شان را بر وضعیت رقابتی خود مشاهده نمایند. علاوه بر این این کار به بنگاه‌ها کمک می‌کند با قرار گرفتن در فهرست شرکت های برتر ایران، شهرت، اعتبار و برند خود را ارتقا می‌دهند. نتایج رتبه بندی در سال های مختلف، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار تحلیل گران مالی و استراتژیک شرکت قرار می دهد که منابع موثقی برای تدوین استراتژی های شرکت خواهند بود. 

رتبه بندی IMI-100 برای سازمان های حاکمیتی و سیاست گذاران اقتصادی هم اهمیت دارد چون به خودی خود می‌تواند به گسترش رقابت و تشویق آن در بخش خصوصی و دولتی کمک کند. با مشاهده نتایج رتبه بندی شرکت ها و به خصوص روند نتایج در سال های مختلف، تحولات عرصه اقتصاد بنگاهی از منظری شفاف تر قابل مشاهده خواهد بود. با بررسی مداوم نتایج رتبه بندی بنگاه ها، تشخیص جهت حرکت کسب و کارهای اقتصادی و شناسایی دورنمای رونق و رکود در صنایع مختلف براساس اطلاعات معتبر و مستند میسر خواهد بود و این امر، دست اندرکاران سیاست گذاری های اقتصادی و صنعتی را در اخذ تصمیمات اقتصادی متناسب در راستای اهداف بلند مدت اقتصادی کشور یاری خواهد داد. 

رتبه بندی IMI-100 برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هم اهمیت دارد چون فهرست رتبه بندی می تواند به فعالان اقتصادی- به خصوص سهامداران و فعالان بازارهای سرمایه- اطلاعات تحلیلی دقیق تری ارائه دهد. این اطلاعات در کنار اطلاعات معتبر دیگر، به شناسایی روند شرکت و پیش بینی روند آینده آن کمک می نماید. اطلاعات مندرج در فهرست رتبه بندی می تواند به شرکت های داخلی و خارجی در یافتن فرصت‌های همکاری و مشارکت اقتصادی با بنگاه های مستعد یاری نماید. 

رتبه بندی IMI-100 برای پژوهشگران و دانشجویان نیز اهمیت دارد چون با فراهم نمودن اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه های اقتصادی کشور، به دانشجویان برای انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشگران در شناخت دقیق‌تر از ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور یاری می رساند.

 

منبع: روابط عمومی ایمیدرو

برچسب: ایمیدرو ، جهان اقتصاد ، صنایع ، حوزه صنایع ، اخبار روز ، سازمان مدیریت صنعتی



https://jahaneghtesad.com/direct/6176


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |