رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان:

دولت در حمایت از کسب و کارهای نوین با رویکرد محله‌محور نقش کلیدی دارد

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است باور عمومی نسبت به لزوم کار در ادارات تغییر کند و افراد تشویق شوند تا در منازل خود، با تکیه بر مهارت‌ها و توانمندی‌های شخصی، مشاغلی را ایجاد کنند.

شناسه خبر: 19478
دولت در حمایت از کسب و کارهای نوین با رویکرد محله‌محور نقش کلیدی دارد

عباس حاج‌رسولی‌ها، با بیان اینکه در دنیا بسیاری از کارخانه‌های بزرگ صنعتی بخشی از کارها و پروژه‌های جزئی خود را به کارگاه‌ها و واحدهای کوچک در محلات و حتی روستاها واگذار می‌کنند، اظهار می‌کند: این رویکرد موجب ایجاد اشتغال محلی و تقویت اقتصاد خرد در مناطق مختلف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه کسب‌وکارهای نوین محله محور برخوردار است، افزود: در حال حاضر، بعضی از کارخانه‌های بزرگ در اصفهان بخشی از کارهای خود را به کارگاه‌های کوچک در محلات واگذار کرده‌اند که این خود به رونق اقتصادی و توسعه محله‌ها کمک کرده است، بنابراین با ترویج این مدل می‌توان شاهد گسترش فرهنگ کسب‌وکارهای محله‌محور در سطح وسیع‌تری بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از صنایع مهم اصفهان، صنعت نساجی است، تصریح کرد: این صنعت می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارهای کوچک ایفا کند، به‌ویژه در حوزه پوشاک و طراحی لباس، این ظرفیت وجود دارد که با ورود کارگاه‌های کوچک و افراد خلاق به این عرصه، تولیدات باکیفیتی را به بازار عرضه کنند و در عین حال موجب اشتغال‌زایی شوند.

حاج‌رسولی‌ها با تاکید بر اینکه دولت در حمایت از کسب و کارهای نوین با رویکرد محله‌محور نقش بسیار کلیدی دارد، بیان کرد: اگرچه مدیریت شهری نیز می‌تواند با ارائه تسهیلات و زیرساخت‌ها به این فرایند کمک کند، اما حمایت دولت از نظر رفع موانع قانونی، تسهیل صدور مجوزها، و ارائه کمک‌های مالی و آموزشی اهمیت بیشتری دارد؛ به‌منظور موفقیت این کسب‌وکارها، باید از سخت‌گیری‌های بی‌مورد خودداری شود و موانع اداری که مسیر توسعه آن‌ها را دشوار می‌کند، برطرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه موفق دیگر در این زمینه اقدامات کمیته امداد برای خانواده‌های کم‌درآمد است؛ این نهاد با حمایت از تولید فرش و صنایع دستی توسط افراد در منازل خود، نه تنها به معیشت این خانواده‌ها کمک می‌کند، بلکه با صادر شدن این محصولات به خارج از کشور، به رونق اقتصادی محله‌ها نیز کمک می‌کند، بنابراین چنین مدل‌هایی می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر کسب‌وکارهای محلی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در حوزه فناوری و نرم‌افزار نیز مهندسان و افراد متخصص می‌توانند بدون نیاز به فضای کاری رسمی، از منازل خود اقدام به تولید و توسعه نرم‌افزار کنند؛ این نوع کسب و کارهای دیجیتال نیز می‌توانند در ایجاد مشاغل محله‌محور نقش مؤثری داشته باشد.

حاج‌رسولی‌ها تاکید کرد: لازم است باور عمومی نسبت به لزوم کار در ادارات تغییر کند و افراد تشویق شوند تا در منازل خود با تکیه بر مهارت‌ها و توانمندی‌های شخصی، مشاغلی ایجاد کنند که به توسعه اقتصادی محله‌ها کمک می‌کند؛ بنابراین به‌طور کلی، برای موفقیت این نوع کسب‌وکارها، علاوه بر حمایت‌های مالی و قانونی، باید فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زایی محلی نیز در جامعه تقویت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار