خبر فوری درباره افزایش کرایه‌های تاکسی + جزئیات مهم

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نسبت به افزایش نرخ کرایه تاکسی از سوی برخی رانندگان واکنش نشان داد و گفت: هر فردی که مبالغ کرایه را زودتر از اول اردیبهشت ماه تغییر دهد، تخلف کرده است.

شناسه خبر: 1442
خبر فوری درباره افزایش کرایه‌های تاکسی + جزئیات مهم

جعفر تشکری هاشمی در مورد تخلف برخی از رانندگان تاکسی در اخذ سقف کرایه تعیین شده برای سال ۱۴۰۲ گفت: در متن مصوبه شورای شهر تاکید شده است که افزایش نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی اعم مترو، تاکسی و اتوبوس از اول اردیبهشت ماه مجاز خواهد بود و هر فردی که مبالغ کرایه را زودتر از اول اردیبهشت ماه تغییر دهد، تخلف کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی مسئول رسیدگی به این تخلف است، افزود: سازمان تاکسیرانی باید در پی دریافت گزارشات مردمی و همچنین که بازدیدهایی از سطح شهر و میدانی صورت گرفته است، با تخلفات برخورد کند؛ چراکه نرخ جدید از اول اردیبهشت ماه و بعد از رفع ایرادات فرمانداری قابل اجرا است.

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که تعداد مسافران تاکسی سه نفر باید باشد یا چهار نفر؟ تصریح کرد: در مصوبه سال ۱۴۰۲ هیچ توضیحی در مورد تعداد مسافران تاکسی داده نشده است که سه نفر باشند یا چهار نفر و با توجه به اینکه شرایط کرونایی فروکش کرده است، نرخ کرایه تاکسی‌ها با همان ظرفیت استاندارد خود که سه نفر در صندلی عقب و یک نفر در صندلی جلو قرار می‌گیرند، تعریف شده است.

عضو شورای شهر تهران در مورد سرانجام مصوبه تعیین نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی که به فرمانداری ارسال شده است، اظهارکرد: فرمانداری در مورد نرخ کرایه‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی که از سوی شورای شهر تصویب شده، ایراداتی گرفته است؛ اما ایرادات خیلی جدی نیست و جزئی است و با مسئولان شهرداری در مورد اخذ تصمیمات لازم برای پاسخگویی به ایرادات فرمانداری جلسه برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار