یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2044 16:52 1402/02/11

جزییات طرح های جدید توسعه ای در منطقه ویژه خلیج فارس/ هدف گذاری حدود یک میلیارد دلار پروژه جدید

دسته‌بندی: صنعت و معدن

جزییات طرح های جدید توسعه ای در منطقه ویژه خلیج فارس/ هدف گذاری حدود یک میلیارد دلار پروژه جدید

دسته‌بندی: صنعت و معدن

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: حدود یک میلیارد دلار پروژه جدید در منطقه ویژه در حال اجراست.

 «کامران داستانی» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه ورق فولادسازی مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر که در سایت توسعه ی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و با حضور مقامات ارشد استانی برگزار شد، فرارسیدن روز خلیج فارس و هفته ی کار و کارگر را تبریک گفت و افزود: خدا را شاکرم که این توفیق نصیب بنده شد تا پس از تلاش های شبانه روزی و پیگیری های متعدد همکارانم در منطقه ویژه ی اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس شاهد به ثمر نشستن زحمات این عزیزان در رونق گرفتن سایت توسعه باشیم و امروز عملیات اجرایی یکی دیگر از این طرح ها به یاری خداوند آغاز خواهد شد.

وی بیان داشت: در ماه های اخیر خوشبختانه شاهد سرعت گرفتن فرآیند کار و تلاش در سایت توسعه ی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بوده ایم و در شرایط فعلی ۱۲ شرکت با درصد پیشرفت های متفاوت در حال اجرای پروژه ها هستند .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از تعریف شدن بیش از هزار میلیارد تومان پروژه در این منطقه عظیم صنعتی خبر داد و گفت: این حجم از عملیات به پشتوانه ی حمایت های استانداری هرمزگان و مدیران سازمان ایمیدرو سرعت گرفته است و به زودی شاهد تحولات چشمگیری خواهیم بود.

وی در ادامه مجموع سرمایه گذاری محقق شده در سایت توسعه ی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را ۹۵۱.۵ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این پروژه ها اشتغال زایی ۲۷۹۱ نفری را در پی خواهند داشت.

داستانی خاطرنشان کرد: پروژه تولید ورق فولاد مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر نیز با ظرفیت تولید ۱.۳ میلیون تن ورق فولادی و اشتغال زایی ۲۵۵ نفر در مساحتی به وسعت ۱۰۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۱۴۵ میلیون دلار فعالیت اجرایی خود را در سایت توسعه آغاز کرده است و امیدواریم این طرح بتواند در تکمیل زنجیره ی فولادی و تحقق چشم انداز منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نقش پررنگی را ایفا کند.

 

 

برچسب: جهان اقتصاد ، خلیج فارس ، صنایع معدنی ، منطقه ویژه اقتصادی ، فولادسازی ، اخبار روز ، صنایع فلزی ، مالک اشتر



https://jahaneghtesad.com/direct/2044


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |