یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5075 23:31 1402/04/16
اقتصاد بین الملل:

تعویق در خروج بانک اروپایی از روسیه

دسته‌بندی: بانک ، اقتصاد بین الملل
اقتصاد بین الملل:

تعویق در خروج بانک اروپایی از روسیه

دسته‌بندی: بانک ، اقتصاد بین الملل

گروه بانکی "رایفایزن" Raiffeisen اتریش، یکی از آخرین بازماندگان بانک‌های بزرگ غرب در روسیه، خروج خود را از این کشور به تعویق انداخت.

رویترز در گزارشی اعلام کرد که گروه بانکی "رایفایزن" Raiffeisen اتریش، یکی از آخرین بازماندگان بانک‌های بزرگ غرب در روسیه، با وجود فشارهای اتحادیه اروپا، خروج خود را از این کشور به تعویق انداخته است.

راشاتودی گزارش داد، بانک رایفایزن نقش مهمی در اقتصاد روسیه ایفا می‌کند چرا که امکان ارسال و دریافت یورو را برای این کشور فراهم می کند.

این بانک یکی از تنها دو بانک خارجی در فهرست 13 مؤسسه اعتباری مهم بانک مرکزی روسیه محسوب می‌شود. بانک دیگر بانک یونیکردیت UniCredit ایتالیا است.

این وام‌دهنده اتریشی پس از افزایش فشار مقامات غربی در ماه مارس اعلام کرد که قصد دارد فعالیت تجاری خود را در روسیه تا سپتامبر متوقف کند.

به گزارش رویترز، گروه آربی‌آی، که مالک این بانک است، در برابر درخواست‌های آمریکا و اتحادیه اروپا برای تسریع خروج از روسیه مقاومت کرده است.

این در حالی است که مقامات اتریشی ابراز امیدواری کرده‌اند که پس از پایان درگیری در اوکراین روابط وین و مسکو را احیا خواهند کرد.

در گزارش رویترز آمده است: اگرچه اتریش علناً از اوکراین حمایت می‌کند، اما چندین مقام این کشور که با رویترز صحبت کردند، گفتند که تمایلی به قطع کامل روابط با روسیه پس از چند دهه (همکاری نزدیک) ندارند، زیرا فکر می‌کنند که بازگرداندن سطح روابط (به سطح قبل از جنگ اوکراین) همچنان امکان‌پذیر خواهد بود.

رایفایزن که دومین موسسه اعتباری بزرگ اتریش محسوب می‌شود، در ماه‌های اخیر تحت فشار فزاینده‌ای از سوی مقامات و سرمایه گذاران غربی قرار داشته است.

طبق گزارش ها، بانک مرکزی اروپا (ECB) از این وام دهنده خواسته است تا از بازار روسیه خارج شود، در حالی که گروه آربی‌آی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دلیل نقض احتمالی تحریم‌های غرب با بازرسی‌هایی مواجه شده است.

رویترز به نقل از منابع گزارش داد که تحت فشار واشنگتن، رایفیزن داده‌های مربوط به معاملات روسیه را به مرجع تحریم‌های آمریکا یعنی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) ارسال کرده است.

به گزارش رویترز، آربی‌آی هنوز برنامه‌های خود را به بانک مرکزی اروپا اعلام نکرده است و به گفته رویترز، خروج از روسیه تا سپتامبر بعید است.

 

منبع: رویترز

برچسب: جهان اقتصاد ، بانک مرکزی ، رویترز ، تحریم ، روسیه ، اروپا ، اخبار روز ، ایالات متحده ، آر بی آی



https://jahaneghtesad.com/direct/5075


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |