در راستای ارج نهادن و حمایت از توانمندسازی و شایسته سالاری صورت پذیرفت:

تجلیل از برترین های استانی و کشوری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در حوزه مهارت آموزی

فارغ التحصیلان دانشگاهها، بدون مهارت آموزی و مهارت افزایی نمی توانند به اشتغال پایدار در جامعه دست یابند و رشته های دانشگاهی تناسبی با نیاز بازار کار ندارند.

لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از برترین های استانی و کشوری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در حوزه مهارت آموزی

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، پنج شنبه هشتم شهریور 1403، در راستای ارج نهادن و حمایت از توانمندسازی و شایسته سالاری مربیان، رؤسای مراکز آموزشی، کارشناسان آموزش، مشاوران، مهارت آموختگان موفق در عرصه اشتغال، طی مراسمی با حضور محمدرضا مصلحی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا نقدعلی نماینده مردم شهرستان خمینی شهر و رییس مجمع نمایندگان استان، نمایندگان سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان، نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاونین، رؤسای ادارات ستادی، واحدها و مراکز جوار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان از برترین های استانی و کشوری حوزه مهارت آموزی تجلیل بعمل آمد.

محمدرضا مصلحی ضمن خیرمقدم به مدعوین بیان داشت: فارغ التحصیلان دانشگاهها، بدون مهارت آموزی و مهارت افزایی نمی توانند به اشتغال پایدار در جامعه دست یابند و رشته های دانشگاهی تناسبی با نیاز بازار کار ندارند.

وی افزود: کار در صنایع، نظام هزینه فایده است که این امر نیاز به بهره گیری از مهارت، قدرت تفکر، تجزیه و تحلیل به همراه اخلاق حرفه ای می باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان اظهار داشت: آموزشهای مهارتی در دو بخش دولتی و غیردولتی اجرا می گردد که در بخش دولتی، آموزش ها رایگان بوده و در بخش غیردولتی، آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با دریافت شهریه مصوب اقدام به ارائه آموزش های مهارتی به مخاطبین می نمایند که در پایان با شرکت در آزمون کتبی و عملی می توانند گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای را در سطح بین المللی دریافت کنند.

مصلحی در ادامه در خصوص 19 جامعه هدف مهارتی در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، طرح TMC ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان، اوقات فراغت، قانون اساسنامه فنی و حرفه ای، نظارت بر آموزشگاه های فنی و حرفه ای از طریق پورتال، قانون حمایت خیرین مهارتی در قالب مسئولیت های اجتماعی (صرفا" تجهیز کارگاه و تعمیر تجهیزات)، مجوزهای آزمون های استخدامی، سنجش صلاحیت حرفه ای، ارتقاء کارگران صنعت و ... مطالبی را بیان نمود.

در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان اظهار داشت: بهره مندی از خدمات کسب و کار و کارآفرینی با دارا بودن مربیان صاحب تجربه و مهارت در اولویت برنامه های این اداره کل می باشد و تلاش بر این است که این ظرفیت را در صنعت، خدمات ، کشاورزی و فرهنگ و نیز اشاعه دهیم.

مصلحی در خصوص اهمیت آموزش‌های مهارتی در سند ملی هوش مصنوعی گفت: این سند بر اساس تبیین اهمیت تطابق آموزش‌ها با فناوری روز دنیا و فاصله گرفتن از آموزش‌های صرفاً سنتی اجرا می گردد.

وی در خصوص اهمیت تعامل آموزش و پرورش، دانشگاهها و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای ارتقای مهارت دانشجویان و جوانان جویای کار با هدف تعالی سازمانی مباحثی را بیان نمود.

در ادامه نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در آموزه های دینی و قرآنی بر بهره گیری از فن و حرفه تأکید شده است.

حجت الاسلام نقدعلی، ضمن اشاره به جایگاه آموزشهای فنی وحرفه ای در جامعه و خانواده، تأثیر تبلیغات و اطلاع رسانی در عرصه مهارت افزایی؛ کار و کارآفرینی را با اهمیت دانست.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات حوزه آموزش فنی و حرفه ای با هدف رعایت عدالت، قول مساعدت داد.

گفتنی است، از دیگر سخنرانان این مراسم، معتمدی منش ذیحساب اداره کل، مجتبی محمدی رییس دپارتمان کسب و کار و کارآفرینی، محمد دهقانی رییس کانون انجمن های صنفی آموزشگاههای فنی و حرفه ای استان بودند .

در پایان این مراسم از مربیان، رؤسای مراکز آموزشی، کارشناسان آموزش، مشاوران، مهارت آموختگان موفق در عرصه اشتغال و روابط عمومی اداره کل به عنوان منتخبین استانی و کشوری در حوزه مهارت آموزی با اهداء لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار