بازگشت به کانال ۲ میلیون: هفته‌ مثبت بورس با پایان محتاطانه

شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر با رشد ۳۹ هزار واحدی، بازدهی مثبت ۱.۷ درصدی را ثبت کرد و ارزش معاملات خرد نیز ۲۹ درصد افزایش یافت.

لینک کوتاه کپی شد
بازگشت به کانال ۲ میلیون: هفته‌ مثبت بورس با پایان محتاطانه

در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳۹ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۳۷ هزار واحد رسید و بازدهی مثبت ۱.۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین، ارزش معاملات خرد بورس با رشد ۲۹ درصدی به ۲ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان رسید. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های فروش کاهش ۴۱ درصدی داشت، در حالی که ارزش صف‌های خرید ۱۱۸ درصد افزایش یافت. به طور کلی، ۱۳۱ میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شد.

عملکرد شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته

سرویس بورس : در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران روندی نوسانی داشت. روز شنبه شاخص کل با رشد ۱۴ هزار و ۲۳۸ واحدی به کانال ۲ میلیون واحد بازگشت. این روند صعودی در روز یکشنبه نیز ادامه یافت و شاخص ۱۸ هزار و ۲۰۱ واحد دیگر افزایش یافت. اما در روز دوشنبه، این روند کاهشی شد و شاخص با افزایش ۷ هزار و ۴۸۴ واحدی به صعود ادامه داد. سه‌شنبه روزی منفی برای بورس بود و شاخص کل ۵ هزار و ۴۸۶ واحد کاهش یافت. با این حال، روز چهارشنبه شاخص دوباره افزایش یافت و ۴ هزار و ۶۵۲ واحد بالا آمد.

بازدهی هفتگی شاخص کل و شاخص هم‌وزن

در پایان هفته، شاخص کل بورس تهران به رقم ۲ میلیون و ۳۷ هزار و ۲۰۷ واحد رسید که نشان‌دهنده افزایش ۳۹ هزار و ۸۹ واحدی نسبت به هفته قبل است. این رشد منجر به بازدهی مثبت ۱.۷ درصدی برای شاخص کل شد. همچنین شاخص هم‌وزن نیز با ۵ هزار و ۸۸۲ واحد افزایش، بازدهی مثبت ۰.۹ درصدی را به ثبت رساند.

رشد ارزش معاملات خرد سهام

در هفته گذشته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام به ۱۶ هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد بورس نیز با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به هفته قبل، به میانگین ۲ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان در روز رسید. این نشان‌دهنده افزایش فعالیت معامله‌گران خرد در بازار است.

کاهش ارزش صف‌های فروش و رشد صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های فروش در این هفته به ۵۸۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۴۱ درصدی داشت. این کاهش نشان‌دهنده بهبود وضعیت فروشندگان در بازار است. بالاترین رقم صف‌های فروش در روز دوشنبه با ۱ هزار و ۱۶ میلیارد تومان ثبت شد و کمترین رقم ۳۰۱ میلیارد تومان در روز چهارشنبه به دست آمد. از سوی دیگر، میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر به ۶۵۵ میلیارد تومان افزایش یافت که رشد ۱۱۸ درصدی نسبت به هفته قبل را نشان می‌دهد. بیشترین رقم صف‌های خرید در روز شنبه با ۱ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان و کمترین رقم در روز سه‌شنبه با ۲۰۲ میلیارد تومان ثبت شد.

ورود سرمایه حقیقی به بازار سهام

در هفته گذشته، ورود و خروج سرمایه حقیقی به بورس با نوساناتی همراه بود. در روز شنبه ۱۶۱ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد و این رقم در روز یکشنبه به ۲۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت. اما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۸۱ و ۱۳۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در نهایت، در روز چهارشنبه ۲۸ میلیارد تومان دیگر پول حقیقی از بورس خارج شد. در مجموع کل هفته، ۱۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد و میانگین ورود روزانه پول حقیقی ۲۶ میلیارد تومان بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار