پنج شنبه 13 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3873 00:25 1402/03/23

ایمیدرو در پنج طرح زیربنایی معدنی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد

دسته‌بندی: استان‌ها ، صنعت و معدن

ایمیدرو در پنج طرح زیربنایی معدنی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد

دسته‌بندی: استان‌ها ، صنعت و معدن

مدیر طرح‌های زیربنایی سازمان توسعه و نوسازی معاون و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: اکنون این سازمان در استان چهارمحال و بختیاری پنج طرح زیربنایی در دست مطالعه و اجرا دارد.

منصور هنردوست روز دوشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی این سازمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایمیدرو در این استان چهار طرح از جمله راه دسترسی به معدن جونقان، راه دسترسی به معدن کژدمی، راه دسترسی به معادن سنگ لاشه شهرکرد و راه دسترسی به معادن لغدم شهرستان سامان در دست مطالعه دارد.

وی ادامه داد: پبش‌بینی می‌شود با تامین اعتباری که انجام شده است امسال راه دسترسی معدن جونقان و کژدمی به پایان برسد و مراحل اجرایی این ۲ طرح از سال آینده آغاز شود.

مدیر طرح‌های زیربنایی سازمان توسعه و نوسازی معاون و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تصریح کرد: این سازمان همچنین یک طرح زیربنایی شامل ایجاد راه دسترسی به طول ۱۱ کیلومتر به معادن باباحیدر شهرستان فارسان در دست اجرا دارد که تکمیل این طرح به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هنردوست خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در راستای اجرای طرح های زیربنایی حوزه معدن در این استان و سایر مناطق دیگر وجود معارض‌ است که همین موضوع سبب شد تا اجرای راه دترسی معدن باباحیدر با تاخیر و کندی روبرو شود اما این معارضات برطرف و روند کار سرعت گرفته است.

در استان ۱۵۲ معدن وجود دارد که از این تعداد ۱۳۴ معدن فعال و از آن هشت ماده معدنی شامل سنگ تزئیینی، ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه، سیلیس، خاک‌نسوز و دولومیت استخراج می‌شود.

در حال حاضر یک هزار و ۴۹ نفر در معادن استان مشغول کار هستند.

همچنین در سال گذشته بیش از پنج میلیون تن ماده معدنی از این معادن استخراج شد.

برچسب: ایمیدرو ، جهان اقتصاد ، نوسازی ، توسعه ، چهارمحال و بختیاری ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/3873


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |