دوشنبه 17 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11205 19:55 1402/10/11

مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: در صورت عدم‌ اکتشاف و بهره‌برداری از معادن عمقی و برداشت کیفی سنگ‌آهن، ایران تا ۱۷ سال آینده بیشتر خوراک سنگ‌آهن ندارد.

در نشست خبری شرکت “توسعه معادن فولاد خوزستان” جامعی ،مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد خوزستان  با عنوان اینکه در سال 1400 شرکت توسعه معادن بابهره گیری از متخصصان  تشکیل شد، گفت:  امروز موضوع معدن برای فولاد خوزستان مساله استراتژیک، حیاتی و شاید یکی از تضانمین بقای کسب و کار در فولاد خوزستان است  .

 

وی در ادامه افزود: فولاد خوزستان در سال 1400 سند چشم اندازی را تعریف کرد تا افق 1410 که بتواند ظرفیت تولید خود را از 3.8 میلیون تن به 13.6 میلیون تن برسد.

 

جامعی گفت: یکی از چالش های بزرگ در این حوزه  سنگ اهن است بر اساس گزارش سال گذشته دیوان محاسبات 2 میلیارد و 300 میلیون تن ذخیره سنگ اهن فعلی  کشور است به عبارتی به این معناست که کشور تا 17 سال اینده بیشتر سنگ اهن نخواهد داشت.

 

وی افزود: این مساله سبب می شود شرکت های بزرگی همچون فولاد خوزستان به ناچار برای حفظ  امنیت سرمایه گذاری  به سمت تملک  معادن با کیفیت سنگ اهن بروند .

 

جامعی گفت: اتفاق مهم  دیگر این است که مجموعه هایی که قبل از این تامین سنگ اهن را انجام میدادند به سمت توسعه صنایع پایین دستی خود پیش رفته اند و به جای اینکه در صنعت معدن داری متخصص شوند و سرمایه و تمرکز خود را به سمت اکتشافات در عمق ببرند وارد صنایع پایین دستی شوند که طبیعتا کارخانه ای که خود سنگ اهن نیاز داشته باشد این کالا را در بازار عرضه نمیکند و این بحث تامین سنگ ،شرکت های فولادی را با بحران روبرو می کنئد.

 

جامعی افزود: فولاد خوزستان علاوه‌بر تمرکز بر توسعه کیفی محصولات نیمه ‌نهایی، جهت تضمین بقای تولید، اشتغال‌زایی و امنیت سهامداران در حوزه بالادست خود یعنی اکتشاف و استخراج سنگ‌آهن در سال ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری و اقدام به تاسیس شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان کرده است.

 

جامعی با تاکید بر اهمیت ارتباط با رسانه ها، ادامه داد: فولاد خوزستان به عنوان نماد تولید در کشور، همواره در تیررس حملات سایبری و رسانه‌ای بوده و این مهم بر اهمیت نقش رسانه‌های تخصصی و غیره بر اطلاع‌رسانی‌های این شرکت تاکید می‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: صنعت فولاد کشور امروز با کسری ۲۲ میلیون تنی سنگ‌آهن مواجه است که در نتیجه بر نرخ تولید تاثیر مستقیم دارد.

برچسب: شرکت فولاد خوزستان ، سنگ‌آهن



https://jahaneghtesad.com/direct/11205


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |