جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 780 16:27 1401/12/07
قالیباف:

ایران آماده است به روسیه خودرو صادر کند

قالیباف:

ایران آماده است به روسیه خودرو صادر کند

سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با ریانووستی اعلام کرد که دو خودروساز بزرگ ایرانی یعنی ایران خودرو و سایپا، در حال حاضر در حال گرفتن مجوز در روسیه برای صادرات خودرو به این کشور در آینده هستند.

 امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با ریانووستی اعلام کرد که دو خودروساز بزرگ ایرانی یعنی ایران خودرو و سایپا، در حال حاضر در حال گرفتن مجوز در روسیه برای صادرات خودرو به این کشور در آینده هستند.

وی با بیان اینکه سایپا برای تامین 45 هزار خودروی مدل شاهین و کوئیک با یک شرکت بلاروسی قرارداد امضا کرده است، گفت: این دو مدل به بازار روسیه نیز تحویل خواهد شد.

قالیباف مشخص نکرد که سایپا مستقیماً خودروها را به روسیه ارسال می‌کند یا از طریق بلاروس این صادرات را انجام خواهد داد اما توضیح داد که به دلیل تحریم‌های غرب این خودروساز نیاز به شفاف‌سازی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هیچ قرارداد مستقیمی بین خودروسازان ایرانی و روسیه وجود ندارد، تاکید کرد: مذاکرات با مسکو در حال انجام است و خودروها در انتظار صدور مجوز هستند.

بر اساس این گزارش، مسکو و تهران در نوامبر گذشته یادداشت تفاهمی برای صادرات خودروی ایران به روسیه به ارزش 300 میلیون دلار امضا کردند. دو کشور همچنین شرایط تولید مشترک خودرو را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که خودروسازان بزرگ خاورمیانه به دنبال خروج برندهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی به بازار روسیه چشم دوخته‌اند.

در این گزارش، آمده است: ایران خودرو خودروهای اصلاح شده از برندهای چینی هایما و دانگ فنگ را مونتاژ می کند. سال گذشته، ایران همچنین تولید سدان تارا را بر اساس طراحی پژو 301 آغاز کرد، در حالی که طبق داده‌های این شرکت‌ها، مدل‌های جدید دیگری که از پژو و سیتروئن به عنوان نمونه اولیه استفاده می‌کنند، در راه است.

 

منبع: راشاتودی

برچسب: جهان اقتصاد ، دلار ، وزارت صمت ، چین ، خودرو ، روسیه ، صادرات ، هایما ، اخبار روز ، امید قالیباف ، دانگ فنگ



https://jahaneghtesad.com/direct/780


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |