چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3740 16:15 1402/03/20

اطلاعات ملکی و قراردادهای اجاره را ثبت کنید یا مالیات بدهید

دسته‌بندی: سیاست‌گذاری ، مسکن

اطلاعات ملکی و قراردادهای اجاره را ثبت کنید یا مالیات بدهید

دسته‌بندی: سیاست‌گذاری ، مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان و دریافت کد رهگیری به منظور شناسایی خانه‌های خالی و خانه‌هایست که برای اجاره عرضه شده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی با اطلاع رسانی دقیق شبهات مردم را بر طرف و به سوالات آنها پاسخ روشن دهد تا اخبار غیرواقعی مانع از تصمیم‌گیری صحیح صاحب خانه‌ها نشود.

اقبال شاکری در رابطه با عدم تمایل صاحب خانه‌ها برای ثبت اطلاعات ملکی و قراردادهای اجاره در سامانه ملی املاک و اسکان کشور جهت دریافت کد رهیگیری گفت: اطلاعات ملکی همانند اطلاعات شناسنامه‌ای مردم بوده که هم اکنون در اختیار سازمان ثبت احوال است و اگر فردی از ارائه اطلاعات خود به سازمان ثبت احوال خودداری کند، طبیعتاً از برخی خدمات عمومی محروم خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: کد رهگیری و ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان نیز نوعی شناسنامه ملکی است که در همه کشورها برای اقدامات مدیریتی، سازماندهی و تامین مسکن انجام شده و مرسوم است. ثبت نکردن اطلاعات ملکی و قراردادهای اجاره در سامانه مذکور مانند این است که مالکان خسارت و هزینه‌ای را به خود تحمیل کنند. چرا که در این صورت خانه آنها در دسته خانه‌های خالی قرار گرفته و مشمول مالیات خواهند شد.

شاکری  با بیان اینکه هدف قانون مالیات بر خانه‌های خالی درآمدزایی برای دولت نبوده بلکه برای تنظیم‌گری و عرضه واحدهای مسکونی تدوین شده است، عنوان کرد: ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان و دریافت کد رهگیری به منظور شناسایی خانه‌های خالی و خانه‌هایست که برای اجاره عرضه شده است. در آینده نزدیک این امر الزامی شده و تمامی صاحب خانه‌ها موظف به چنین کاری خواهند شد چرا که بسیاری از خدمات منوط به دریافت آدرس سامانه‌ای املاک خواهد بود. از این رو بهتر است از هم اکنون موجران نسبت به این امر اهتمام ورزند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز باید با اطلاع رسانی دقیق و گسترده شبهات مردم را بر طرف و به سوالات آنها پاسخ روشن دهد تا اخبار غیرواقعی مانع از تصمیم‌گیری صحیح صاحب خانه‌ها نشود./

 

برچسب: جهان اقتصاد ، مالیات ، وزارت راه و شهرسازی ، خانه های خالی ، کمیسیون عمران ، مجلس شورای اسلامی ، اخبار روز ، قرارداد اجاره ، اطلاعات ملکی



https://jahaneghtesad.com/direct/3740


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |