یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5783 19:02 1402/05/05

رئیس‌جمهور قانون معافیت واردات دارو از مالیات بر ارزش افزوده و محاسبه واردات کالاهای اساسی کشاورزی با مالیات یک درصدی را ابلاغ کرد.

نمایندگان مجلس چهارم تیر با کلیات لایحه مربوط به کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو موافقت کردند تا میزان مالیات بر ارزش افزوده برای داروهای ضروری و تجهیزات مصرفی پزشکی که در داخل تولید مشابه ندارد، به صفر درصد برسد.

بر اساس این مصوبه مالیات بر ارزش افزوده گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام و حبوبات، قند، شکر، چای و گوشت قرمز و مرغ نیز به یک درصد کاهش پیدا می‌کند. 

در تاریخ دوم مرداد، رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، قانون الحاق یک بند به تبصره ۶ قانون بودجه امسال مبنی بر معافیت واردات دارو از مالیات بر ارزش افزوده و محاسبه واردات کالاهای اساسی کشاورزی با مالیات یک درصدی را ابلاغ کرد.

طبق نامه ابراهیم رئیسی به احسان خاندوزی، قانون مصوب مجلس در خصوص الحاق یک بند به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که در چهارم تیر در صحن علنی مجلس تصویب شد و در ۲۱ تیر به تأیید شورای نگهبان رسیده بود را دوم مرداد برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

رئیس مجلس نیز در ۲۸ تیر نامه مربوط به ابلاغ این قانون به دولت را به رئیس‌جمهور ارسال کرده بود.

بر اساس این ماده واحده، مالیات بر ارزش افزوده واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که تولید مشابه داخل نداشته باشند با نرخ صفر محاسبه شده و از این پایه مالیاتی معاف هستند.

مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی کشاورزی و دامی شامل گندم، برنج، دانه های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و نیز قند و شکر تولید داخل نیز به یک درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

منبع: اکوایران

برچسب: جهان اقتصاد ، کشاورزی ، کالاهای اساسی ، شورای نگهبان ، مالیات ، رئیس جمهور ، تجهیزات پزشکی ، اخبار روز ، مالیات دارو ، وزیر امور اقتصاد و دارایی



https://jahaneghtesad.com/direct/5783


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |