سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 256 12:05 1401/11/11
برنت ۸۴ دلار و ۸۵ سنت شد

آخرین قیمت نفت در جهان (۱۴۰۱/۱۱/۱۱)

دسته‌بندی: اقتصاد بین الملل ، بازار
برنت ۸۴ دلار و ۸۵ سنت شد

آخرین قیمت نفت در جهان (۱۴۰۱/۱۱/۱۱)

دسته‌بندی: اقتصاد بین الملل ، بازار

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۸۵ سنت رسید.

 قیمت نفت به روند کاهشی خود در روز سه‌شنبه ادامه داد. احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره بانک‌های مرکزی و ادامه جریان نفت خام روسیه تأثیر امید به بهبود تقاضا در چین را کمرنگ کرده است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 5 سنت معادل 0.06 درصد کاهش به 84 دلار و 85 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 34 سنت معادل 0.44 درصد کاهش 77 دلار و 56 سنت معامله می‌شود.

 تحلیلگران عقیده دارند در شرایطی که دورنمای تقاضا علی‌رغم بازگشایی اقتصاد چین نامطمئن است، تحریم‌ها تأثیر چندانی بر صادرات نفت روسیه نگذاشتند.

 سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را 25 واحد در روز چهارشنبه افزایش دهد. بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا هم احتمالاً نرخ بهره را افزایش خواهند داد. بالا رفتن نرخ بهره روند رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

 

 توجه بازار نفت به اجلاس مجازی ائتلاف اوپک پلاس در اول فوریه هم معطوف است. انتظار می‌رود این ائتلاف سیاست تولید خود را حفظ کرده و تغییری در میزان تولید خود ایجاد نکند.

 

 ائتلاف اوپک پلاس در ماه اکتبر برای کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید به توافق رسید که حدود 2 درصد از تقاضای جهانی را تشکیل می‌دهد. این طرح از نوامبر آغاز شده و تا پایان 2023 ادامه دارد.

 

 روسیه علی‌رغم تحریم‌های اتحادیه اروپا و سقف قیمتی که گروه 7 برای صادرات نفت آن به‌خاطر حمله به اوکراین تأیید کرده، همچنان به عرضه نفت به بازارهای جهانی ادامه می‌دهد.

 

 صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد دنیا در 2023 را افزایش داده است. تقاضای بالا در آمریکا و اروپا، کاهش هزینه‌های انرژی و بازگشایی اقتصاد چین پس‌از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی از دلایل این تصمیم  بوده‌است.

 

منبع: رویترز

برچسب: جهان اقتصاد ، قیمت نفت ، نفت برنت ، دلار ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/256


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |