کاهش درآمد ماینرهای بیت کوین با وجود افزایش هزینه‌های شبکه! علت چیست؟

شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) در گزارش جدید خود اعلام کرده که درآمد ماینرهای بیت ‌کوین علی‌رغم افزایش هزینه‌های کل شبکه و نسبت درآمد استخراج‌کنندگان از این کارمزدها در چند ماه گذشته، نسبتاً پایین باقی مانده است.

شناسه خبر: 7829
کاهش درآمد ماینرهای بیت کوین با وجود افزایش هزینه‌های شبکه! علت چیست؟

در ماه‌های گذشته، افزایش فعالیت پروتکل اوردینالز (Ordinals) و استقبال بالا از کتیبه‌های NFTمانند در شبکه بیت ‌کوین، منجر به افزایش فعالیت کاربران در شبکه و در نتیجه، افزایش تقاضا برای فضای بلاک شده بود. با افزایش تراکنش‌های بیت کوین، هزینه‌های شبکه هم افزایش یافت.

طبق گفته گلس‌نود، مجموع کارمزدها با یک رشد ۲۱۶ درصدی از ۱۲ بیت کوین در روز به ۳۸ بیت کوین در روز افزایش یافت و نسبت درآمد ماینرها از کارمزدها نیز از ۱ درصد به ۴ درصد رسید. با این حال، در حالی که این افزایش‌ها قابل توجه بوده‌اند، گلس‌نود گزارش می‌دهد که سهم هر ماینر از این درآمد کوچک باقی مانده‌ است.

علت این موضوع، آن است که پس از راه‌اندازی اوردینالز و کتیبه‌ها در ماه فوریه و افزایش تقاضا برای فضای بلاک، شبکه بیت ‌کوین شاهد افزایش علاقه‌مندی به فعالیت‌های استخراج بود.

راه‌اندازی ریگ‌های ASIC جدیدتر نیز به افزایش تقاضا برای استخراج در شبکه کمک کرد. در همین حال، قیمت بیت کوین هم در آن زمان در مسیر صعودی قرار گرفت و انگیزه بیشتری را برای پیوستن به جامعه ماینینگ ایجاد کرد.

در نتیجه، میزان هش ریت رقابتی برای پاداش استخراج افزایش یافت. به گفته گلس‌نود، این شاخص از فوریه تاکنون ۵۰ درصد افزایش یافته است.bitcoin-miner-income-is-on-the-decline-despite-rising-network-fees-whyبنابراین، در حالی که کارمزدهای شبکه و سهم ماینرها از آن از ماه فوریه افزایش داشته است، اما درآمد ماینرها به دلیل افزایش تعداد آنها که همگی برای پاداش‌های یکسان رقابت می‌کنند، به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

طبق گزارش گلس‌نود، ماینرها اکنون فقط ۲٫۲۶ بیت کوین (حدود ۶۰ هزار دلار) به ازای هر اگزاهش فعال در شبکه کسب می‌کنند.

ارزاکس

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار