بازدید مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت از پروژه کارخانه آهن اسفنجی سنگ آهن مرکزی

امیر علیقلی زاده مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت در حاشیه بازدید از پروژه کارخانه آهن اسفنجی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: شناخت خوبی از منطقه بافق دارم و به عقیده من پروژه مذکور طرح خوبی است که در راستای تکمیل زنجیره ارزش مجموعه سنگ آهن مرکزی در حال اجراست.

شناسه خبر: 175396
بازدید مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت از پروژه کارخانه آهن اسفنجی سنگ آهن مرکزی

وی با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه آهن اسفنجی بافق اظهار کرد: سنگ آهن مرکزی تامین کننده اصلی خوراک مجموعه است و چون محصول آن صادرات محور است می تواند ارزآوری خوبی برای کشور و همینطور مجموعه سنگ آهن مرکزی و بافق به همراه داشته باشد.

محمدکاظم صادقیان مدیرکل صمت استان یزد نیز در این بازدید اظهار کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های ما تامین خوراک صنایع شهرستان بافق بوده است و با مذاکراتی که با انرژی اتمی، سنگ آهن مرکزی و معادن منطقه داشتیم اکنشتقات در حال انجام است و مشکل تامین خوراک در کمتر از ۲ سال آینده رفع خواهد شد و به مدت ۳۰ سال خوراک صنایع تامین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پروانه بهره برداری D19 در شرق صدور است گفت: این معدن ۲۴ میلیون تن ذخیره اقتصادی دارد و کل ذخیره آن ۵۰ میلیون تن برآورد شده و مقرر شده سالانه ۴ میلیون تن سنگ از این معدن استخراج شود که ۵۰ درصد آن متعلق به سنگ آهن مرکزی و ۵۰ درصد مربوط به چادرملو است که مشترکا به بهره برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار