پس از پنج سال وقفه؛

منتظر سومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی باشید

سومین دوره جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی امسال با هدایت و راهبری پایگاه خبری تیتر کوتاه برگزار خواهد شد.

شناسه خبر: 7001
منتظر سومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی باشید

جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی پس از وقفه ای پنج ساله، در اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. به اعتقاد فعالان این حوزه، برگزاری جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی یکی از بهترین روش ها برای معرفی طراحان حرفه ای به برگزارکنندگان نمایشگاهی و حتی غرفه سازان است. ضمن اینکه یکی از معدود اتفاقات فرهنگی در حوزه رویدادها محسوب می شود.

دو دوره نخست جشنواره پوسترها در ابعاد ملی و به همت موسسه فرهنگی و مطبوعاتی صمت با مدیریت دکتر ناصر بزرگمهر برگزار شد. سال ۱۳۹۶ و در دوره اول ۸۳ پوستر برای دبیرخانه ارسال شد که ۷۴ مورد آن از استانداردهای لازم برای داوری برخوردار بودند. شرکت‌های برگزارکننده از استان‌های تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی، کرمان، بوشهر، خوزستان، گیلان، هرمزگان، گلستان و زنجان در این دوره از جشنواره حضور فعال داشتند که استان‌های تهران و کرمان بیشترین سطح مشارکت را به خود اختصاص دادند.

دوره دوم رویداد سال ۱۳۹۷ کلید خورد. در مجموع ۷۱ اثر از سوی مجموعه‌های گوناگون نمایشگاهی ارسال شد، که از این میان ۶ مورد به‌دلیل رعایت نکردن قوانین و شاخص‌های مشخص شده، از دور رقابت‌ها حذف شدند و ۶۵ اثر برای داوری نهایی در اختیار هیات داوران قرار گرفت.

رتبه نخست پوستر برگزیده در این سال به پوستر نهمین نمایشگاه مبلمان شهری اصفهان، رتبه دوم به پوستر سمپوزیوم تجارت گوهرسنگ‌ها و رتبه سوم به پوستر نخستین نمایشگاه خرما رسید.

امسال اما این رویداد قرار است میزبانی از پوستر رویدادهای بین المللی را نیز در کارنامه خود داشته باشد. برگزارکنندگان نمایشگاهی در دوره های قبل برگزاری، استقبال خوبی از این جشنواره داشتند و انتظار می رود با توجه به وقفه پنج ساله ای که در برگزاری این جشنواره صورت گرفت میزان استقبال و مشارکت آنها در سومین دوره این رویداد بیش از پیش باشد.

دبیرخانه جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی امسال نیز با هزینه‌ و مشارکت کامل بخش خصوصی میزبان پوسترهای نمایشگاهی از سراسر کشور و البته برخی رویدادهای خارجی خواهد بود.

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر