چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما را بخریم؟

انتخاب درست بلیط هواپیما می تواند هزینه سفر شما را تا حد چشمگیری کاهش دهد. در زندگی‌های پرمشغله امروزی، که زمان فاکتوری مهم و تعیین کننده است؛ دیگر سفر هوایی به دلیل کم کردن هزینه های سفر و کوتاه کردن زمان رفت و برگشت جایگزین سفرهای زمینی شدند. در این میان تکنیک‌هایی وجود دارد که مطلع بودن از آنها می تواند کمک کند تا سفر هوایی مناسب ،سریع و در عین حال مقرون به صرفه به مقصد مورد نظر خود داشته باشید.

شناسه خبر: 14859
چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما را بخریم؟

انتخاب درست بلیط هواپیما می تواند هزینه سفر شما را تا حد چشمگیری کاهش دهد. در زندگی‌های پرمشغله امروزی، که زمان فاکتوری مهم و تعیین کننده است؛ دیگر سفر هوایی به دلیل کم کردن هزینه های سفر و کوتاه کردن زمان رفت و برگشت جایگزین سفرهای زمینی شدند. در این میان تکنیک‌هایی وجود دارد که مطلع بودن از آنها می تواند کمک کند تا سفر هوایی مناسب ،سریع و در عین حال مقرون به صرفه به مقصد مورد نظر خود داشته باشید.

نکات خرید بلیط هواپیما ارزان

اگر تا به حال بلیط هواپیما خریداری کرده باشید می دانید که متغیر‌هایی در خرید وجود دارد که می تواند در عین حال ثابت بودن طول مسیر، قیمت بلیط را افزایش و یا کاهش دهد. مثلا، کلاس پروازی یکی از این متغیر‌های اصلی برای قیمت بلیط است. با ما همراه باشید تا نکات خرید بلیط هواپیما ارزان را برایتان شرح دهیم.

انتخاب آژانس هواپیمایی معتبر

در مطلبی دیگر از جهان اقتصاد با عنوان ارزانترین بلیط هواپیما را از کدام آژانس بخریم ؟ اذعان داشتیم که: مراجعه به سایت‌های اینترنتی و پیدا کردن بلیط ‌های ارزان از طریق موتورهای جستجو، بهترین راهکار است. اگر به فکر خرید بلیط هواپیما سیستمی هستید، آسان‌ترین کار جستجو بین سایت‌های مختلف اینترنتی برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما است. یا در جایی دیگر پته به عنوان مرجع خرید ارزان بلیط هواپیما بیان کرده: " پته سامانه رزرو آنلاین بلیط هواپیما با در اختیار داشتن جامع ترین مسیرهای پروازی، خریدی آسان با بالاترین سرعت را برای شما فراهم کرده است. تمامی مراحل خرید بلیط هواپیما آنلاین بوده و هیچ نیازی به مراجعه حضوری به جایی نیست. برای خرید بلیط تنها کافیست وارد پته شوید و با مشخص کردن مبدا و مقصد خود و سپس تعیین تاریخ و انتخاب تعداد مسافران، لیست پروازهای موجود را مشاهده کنید. در صفحه نتایج با اعمال فیلترهای بیشتر می توانید بلیط مورد نظر خود را بر اساس تاریخ، نوع ایرلاین ، ساعت پرواز ، کلاس پروازی و... انتخاب و خریداری کنید. همچنین در این صفحه امکان اعمال فیلتر قیمت از کم به زیاد نیز را خواهید داشت. پس از انتخاب پرواز دلخواه خود، در صفحه رزرو بلیط هواپیما مشخصات مسافر و یا همراهان خود را وارد نمایید و پس از پرداخت از طریق درگاه های معتبر بانکی، بلیط خود را از طریق وبسایت، پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد. پته ارائه دهنده بیشمار بلیط چارتر هواپیما است."

بنابر این از نقش و اهمیت انتخاب یک آژانس هواپیمایی معتبر نباید در کاهش هزینه های سفر غافل بود.

بلیط چارتری بخریم یا نخریم؟

برای پاسخ به این سوال نیاز به دانستن جزئیات بیشتر از زمان و نحوه سفر داریم. در صورتی که در اواسط ماه و روز‌های غیر تعطیل می خواهید به شهری بروید که از شلوغی کمتری برخوردار است بهترین انتخاب شما بلیط چارتری خواهد بود. در این شرایط بهتر است تا روزهای قبل از پرواز صبر کنید و منتظر تخفیف‌های شگفت انگیز سایت‌های فروش بلیط هواپیما بمانید. اما در صورتی که با برنامه قبلی در تعطیلات می خواهید با خانواده به سفری تفریحی بروید بهتر است از ماه قبل به فکر خرید بلیط سیستمی باشید. در بلیط سیستمی این امکان وجود دارد که هزینه بلیط برای فرزند شما کمتر از بزرگسال محاسبه شود و همچنین هرچه به تعطیلات نزدیک می شویم شاهد افزایش قیمت بلیط چارتری خواهیم بود و روزهای قبل از پرواز هم شانس پیدا کردن بلیط با هر قیمتی را نخواهید داشت.

انتخاب زمان خرید مناسب

بلیط هواپیما در ساعات مختلف روز قیمت متفاوتی دارد. همچنین فرودگاه‌های پر رفت و آمد برای برطرف کردن نیاز مسافر گاها اقدام به اضافه کردن پرواز جدید در برنامه هوایی خود می کنند و می توانید با جستجو دوباره پرواز مد نظر را با قیمتی کمتر از گذشته بخرید. به همین علت اگر می خواهید هزینه کمتری برای بلیط پرداخت کنید پرواز‌های ابتدای روز و انتهای روز و همچنین وسط هفته از استقبال کمتر و هزینه کمتری برخوردار هستند.

انتخاب نوع بلیط مناسب

در مورد نوع چارتری و سیستمی اطلاعات لازم را به شما دادیم اما نوع کلاس پروازی هم در قیمت بلیط تا حد زیادی تاثیر گذار است. بلیط‌هایی با کلاس پرواز اکونومی عموما قیمت کمتری نسبت به فرست کلاس و بیزینس کلاس دارند. به عقیده بیشتر مردم نوع کلاس پروازی به نوع موتور و قدرت هواپیما بستگی دارد! در صورتی کلاس‌های مختلف پروازی فقط در کابین مسافران و خدمات طول سفر متفاوت اند. پس اگر سفری کوتاه و دو ساعته دارید با خرید بلیط اکونومی و دریافت خدمات کمتر می توانید قیمت بلیط را تا ۵۰ درصد کاهش دهید.

انتخاب پرواز چند مقصده

در پرواز‌های خارجی قیمت بلیط پرواز مستقیم از پرواز غیر مستقیم یا چند مقصده بالاتر است. برای مقرون به صرفه تر شدن سفر خارجی خود می توانید با تحمل سختی بیشتر و جا به جایی بین یک تا دو هواپیما در طول مسیر می توانید ارزان تر سفر کنید.

خرید بلیط رفت و برگشت همزمان

برای کاهش هزینه سفر می توانید بلیط رفت و برگشت را از یک آژانس و یکجا خرید کنید. اگر برنامه سفر شما مشخص است خرید جداگانه بلیط هواپیما می تواند برایتان هزینه بیشتری داشته باشد و معمولا سایت‌ها برای بلیط رفت و برگشت تخفیف خوبی می دهند.

دامنه جستجو را گسترده کنید

روزهای قبل و بعد سفر را چک کنید. در صورتی که قیمت بلیط در روز‌های قبل و بعد روز مد نظر شما پایین تر است برنامه خود را برای یک روز تغییر دهید تا سفری ارزان تر داشته باشید. همچنین جستجو را در یک ماه قبل و در بازه زمانی متفاوت در سایت‌های مختلف انجام دهید تا با بررسی بیشتر بهترین انتخاب را انجام دهید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار