شهردار بهارستان خبر داد:

همزمان با دهه فجر وبا حضور استاندار اصفهان ۱۶طرح عمرانی در شهر بهارستان افتتاح می شود

شهردار بهارستان با گرامیداشت دهه فجر، از افتتاح ۱۶ پروژه عمرانی در زمینه حمل و نقل و خدمات شهری با حضور استاندار اصفهان در شهر جدید بهارستان خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۹۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شناسه خبر: 12526
همزمان با دهه فجر وبا حضور استاندار اصفهان 16طرح عمرانی در شهر بهارستان افتتاح می شود

محمد شبانی در نشستی با خبرنگاران به تشریح مشکلات شهر بهارستان با وجود 120 هزار نفر جمعیت پرداخت و اظهار کرد: ۷۳ میلیارد تومان توسط شهرداری و ۲۰ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار خصوصی برای اجرای طرح های عمرانی در بهارستان هزینه شده است. همچنین، ۱۷ پروژه دیگر نیز تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد و در اختیار شهروندان عزیز قرار می گیرد.

به گفته شبانی، مبلغ پیشنهادی بودجه شهرداری بهارستان برای سال آینده، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام شده که ۵۳ درصد این بودجه، جاری‌ و ۴۷ درصد آن عمرانی خواهد بود.

شبانی در زمینه حفظ حریم منطقه با کلاه قاضی و محل حیات وحش، گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری منطقه و حیات وحشی که در پارک ملی کلاه قاضی جریان دارد، در صددیم تا خدماتی را برای تقویت گردشگری ارائه دهیم. ضمن آنکه بر اهمیت حفظ منطقه و رعایت حریم و فاصله تاکید داریم.

شهردار بهارستان با اذعان به نیاز مردم این شهر به بیمارستان گفت: پس از آنکه جانمایی زمین مشخص شد، یکی از ایرادات وارد شده به آن مشکل هندسی بود که درصدد رفع آن هستیم. وسعت زمین بیمارستان حدود ۵ هکتار و ۲۵۴ تخت خوابی است که فردا به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور استاندار اصفهان خاک برداری می شود.

محمد شبانی با بیان آنکه نبود آرامستان ویژه ساکنان این‌ منطقه، از مشکلات دیگری است که با پیگیری های صورت گرفته، مقدمات ایجاد آن در حاشیه شهر در منطقه لاشتر آماده شده است. در واقع، زمین مربوطه در مجاورت اتوبان اصفهان - شیراز جانمایی و استعلام‌های لازم اخذ شده و در مرحله نهایی تایید از سوی کمیسیون امور زیربنایی استان است.

شبانی تعداد فوتی‌های این شهر را ماهانه بین ۲۵ تا ۳۰ نفر عنوان کرد و گفت: هفت هکتار زمین از مجموع یک قطعه ۱۰ هکتاری برای آرامستان شهر جدید بهارستان اختصاص یافته است. او افزود: فضای در نظر گرفته شده برای این آرامستان تا ۴۰ یا ۵۰ سال آینده پاسخگوست.

او یادآور شد: یکی از مشکلات بزرگ در حوزه شهر بهارستان، وجود پرترددترین اتوبان با نام «خلیج فارس» در حاشیه این شهر است که قرار است تا پایان سال اقدامات لازم برای عریض‌سازی باندهای آن صورت‌گیرد.

شهردار بهارستان، سرانه فضای سبز این شهر را 17متر مربع و قابل قبول عنوان کرد و گفت: ما سه فاز اصلی و یک فاز در حال ساخت داریم. ضمن آنکه فاز پنجم دیده شده است.

او در زمینه مشکلات زیست محیطی بهارستان بیان کرد: موقعیت جغرافیایی بهارستان بگونه ای است که آلاینده های جوی از بهارستان در مسیر وزش باد رد می شوند. ضمن آنکه مراکز صنعتی و آلاینده در منطقه فعالیت زیادی ندارند. بخشی از مشکل زیست محیطی مربوط به پساب بود که با اجرای پروژه تکمیلی پساب و خرید تضمینی، این مشکل برطرف می شود.

شبانی همچنین به اختلاف دیدگاه شهرداری بهارستان با شرکت عمران این شهر اشاره کرد و گفت: این شرکت بعنوان نماینده دولت در وزارت راه و شهرسازی باید پروژه‌های تکمیل شده را بطورکامل به شهرداری تحویل بدهد که تاکنون این کار صورت نگرفته است.

او با بیان آنکه تکمیل متروی بهارستان از پروژه‌های در اختیار شرکت عمران است، تصریح کرد: باید این پروژه بصورت ملی دیده شود و امیدواریم در سفر آینده رییس جمهور، فکر اساسی برای آن صورت گیرد.

شهردار بهارستان در ادامه به چالش مهم دیگر بهارستان به دلیل کمبود امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: منبع مالی برای تامین این سه بخش وجود ندارد. واین در حالی است که بسیاری از قهرمانان رشته‌های ورزشی استان، از ساکنان بهارستان هستند ولی بدلیل نبود امکانات از حوزه شهر اصفهان در مسابقات شرکت می‌کنند و تاکنون مدال های قهرمانی بسیاری هم کسب کرده‌اند. شهردار بهارستان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری «شهر فرهنگ» گفت: یکی از اتفاقات خوب شهر بهارستان جشنواره شهر فرهنگ بود که در محورهای علمی پژوهشی، فرهنگی هنری و ادبی طراحی و اجرا شد.

وی در ادامه افزود: بودجه سال جاری ۳۶۰ میلیارد تومان است که ۷۳ میلیارد تومان نیز بودجه سازمان حمل و نقل است و تا پاپایان سال بودجه محقق می شود و امیدوارم بتوانیم در سال جدید اتفاقات بهتری را برای شهر و شهروندان بهارستان رقم بزنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار