هفدهمین جشنواره شیخ بهایی در اصفهان برگزار می شود

عبدالرضا کبیری، در جمع خبرنگاران در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: هر کدام از این رویدادها به مدت چهار ساعت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت امسال با حضور سرمایه‌گذاران بزرگ و حامیان شرکت های دانش بنیان و فناور در اصفهان برگزار می شود.

شناسه خبر: 2247
هفدهمین جشنواره شیخ بهایی در اصفهان برگزار می شود

وی با بیان اینکه در بخش غیر مسابقه‌ای جشنواره ملی شیخ بهایی تاکید بر روی سرمایه‌گذاری و ارتباط بین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران است، اضافه کرد: کشاورزی، زیست فناوری، دارو و مواد پیشرفته از مواردی است که سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بر روی آنها اعلام آمادگی کرده اند.

کبیری، سرمایه‌گذاری و تمرکز بر برقراری ارتباط بین فن‌آفرینان و سرمایه‌گذاران، توسعه بازار محصولات و خدمات فناورانه و دانش بنیان و ساماندهی مذاکره‌های سرمایه‌گذاری و ارائه طرح‌های موفق به سرمایه‌گذاران خطرپذیر دولتی و خصوصی را از جمله اهداف برگزاری این دو رویداد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه لازم است از طریق این جشنواره، انتقال فناوری به صنایع بزرگ کشور صورت گیرد، افزود: به همین منظور در این دوره از جشنواره شیخ بهایی دو صنعت بزرگ کشور یعنی فولاد و صنایع معدنی را در این زمینه وارد کرده ایم.

به گفته وی، در سه دوره اخیر جشنواره ملی شیخ بهایی، ۳۵ سرمایه‌گذار از استان های مختلف در جشنواره حضور یافتند و ۳۵ طرح نوآورانه و فناورانه موفق به جذب سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۳ میلیارد تومان شدند.

کبیری ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان نیز در شانزدهمین دوره جشنواره بعنوان تسهیلات ارزان قیمت و اعتبار پژوهانه از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به طرح های برتر تخصیص یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از مذاکره‌های سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ بهایی به عقد قرارداد منجر شده است، گفت: از ۱۵۵ مذاکره انجام شده در سه دوره اخیر حدود یک پنجم آنها به نتیجه رسیده که بنظر می‌آید عملکرد خوبی است.

کبیری با تاکید براینکه سرمایه‌گذاران خطرپذیر آماده سرمایه‌گذاری هستند، تصریح کرد: عمده اِشکال کار در این است که برخی از شرکت های فناور و دانش بنیان توانایی لازم برای مذاکره و جذب سرمایه گذار را ندارند به همین دلیل توانمندسازی آنها در این زمینه در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.

راهیابی ۲۵ طرح به مرحله نهایی جشنواره شیخ بهایی

دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی با اشاره به اینکه ۴۹۷ طرح به بخش‌های مسابقه ای جشنواره رسیده است، اظهار داشت: ۲۰۱ طرح در بخش "فن‌آفرینی و تجاری سازی فناوری" و ۲۹۶ طرح در بخش" طراحان کسب و کار" به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

کبیری با بیان اینکه این طرح‌ها در کمیته‌های داوری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است، اضافه کرد: در بخش طراحان کسب و کار ۱۱ طرح و در بخش فن آفرینی و تجاری سازی فناوری ۱۴ طرح(شامل ۶ طرح از شرکت‌های رشد یافته و هشت طرح از شرکت‌های نوپا) به مرحله نهایی راه یافتند که از بین آنها طرح های برتر در روزهای برگزاری جشنواره، انتخاب و معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه طرح‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره ملی شیخ بهایی از ۲۸ استان بودند، تصریح کرد: بیشترین طرح‌های رسیده از استان های اصفهان، تهران و خراسان رضوی بود.

کبیری به جایزه ویژه مدیریت شهری در هفدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی اشاره و خاطرنشان کرد: به همت شهرداری و شورای شهر اصفهان در این دوره به طرح های فناورانه برتر با محورهای شهری مانند آب، محیط زیست، پسماند، حمل و نقل و آتش نشانی جوایزی اعطا می شود.

دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی با تاکید بر اینکه استقبال خوبی از جایزه مدیریت شهری شده و ۱۲۷ طرح در این بخش ثبت نام کردند، اضافه کرد: علاوه بر این، جایزه های شناسا، پیروز، پندار کوشک، امور عام‌المنفعه، سلامت شفادارو و شرکت سرمایه‌گذاری دی به طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی انتخاب شدند اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به سخنرانی یکی از استادان دانشگاه لیسبون پرتغال در جشنواره با موضوع توسعه فرهنگ کارآفرینی و راهبردها و چالش های رشد کسب و کار، گفت: برای جذب سرمایه گذاران خارجی برای جشنواره نیز مذاکره‌هایی صورت گرفت اما با توجه به محدودیت‌های موجود و تحریم های ظالمانه به نتیجه نرسید.

وی، معرفی فناوری‌های روز در صنایع بزرگ و تاثیرگذار کشور، شناسایی و معرفی چالش‌های رشد کسب و کار، جهت دهی به فعالیت‌های فن آفرینی بمنظور حل مسائل و چالش های کشور را از دیگر ماموریت های جشنواره شیخ بهایی در سال جاری دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار