معاون بهره برداری شرکت فولاد خوزستان خبر داد:

تولید سبزترین فولاد کشور

معاون بهره برداری شرکت فولاد خوزستان در حاشیه نمایشگاه سمپوزیوم فولاد گفت: شرکت فولاد خوزستان دومین تولید کننده فولاد کشور و بزرگترین صادر کننده فولاد است که بهره گیری از هیدروژن در تولید فولاد سبز را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

شناسه خبر: 9045
تولید سبزترین فولاد کشور

محمود لندي معاون بهره برداري شرکت فولاد خوزستان و ريس هيات مديره شرکت صنعت فولاد شادگان در حاشيه سمپوزيوم فولاد 1402 اظهار داشت: بايد توجه داشت که فعاليت فولاد خوزستان از ابتداي زنجيره تا انتهاي زنجيره توليد را شامل مي شود که مي توان در اين به معدن سناباد در استان خراسان که بخشي از کنسانتره مورد نياز شرکت را تامين مي ‌ کند و معدن زنجان اشاره کرد همچنين اين شرکت بهينه سازي احيا ، فولاد سازي ، شمش بلوم و اسلب را نيز در مجموعه خود دارد و در بخش توليد کنسانتره نيز سرمايه گذاري کرده است

وي در ادامه افزود» فولاد خوزستان در راستاي تحقق اهداف توسعه اي افق 1410 براي دستيابي به توليد 13.6 ميليون تن فولاد احداث واحد 800 هزار تني فولاد شادگان هدفگذاري شده که به زودي به بهره برداري خواهد رسيد .

به گفته وي در حال حاضر نيز 800 هزار تن آهن اسفنجي در فولاد شادگان توليد مي شود که برنامه ‌ توسعه تا 2 ميليون تن پيش بيني شده است.

همچنين طرح 1.2 ميليون تني فولاد سازي و و 1.8 ميليون تني مگامدول آهن اسفنجي در فولاد شادگان در دستور کار قرار دارد.

به گفته لندي اخيرا مدير عامل فولاد خوزستان اعلام کرده که استارت بزرگترين مگامدول منطقه که از طرح هاي توسعه اي فولاد خوزستان است زده شده که اميدواريم در افق1410 برنامه 13/6 ميليون تن اجرايي شود.

معاون بهره برداري شرکت فولاد خوزستان در ادامه افزود: ايران سبزترين فولاد دنيا را توليد ميکند و در رده بندي فولاد سبز جز چند کشور اول توليد کننده دنياست و فولاد خوزستان نيز در داخل کشورادامه دهنده اين راه است

وي افزود: اقدام جديدي که در فولاد شادگان صورت گرفته اين است که به دنبال استفاده از هيدروژن در روش احيا مستقيم هستيم که موضوع روز دنياست.

وي خاطر نشان کرد: فرق ما در اين اقدام با کل دنيا در اين است که در دنيا هيدروژن را بيشتر از آب به دست مي اورند و انرژي بايد صرف شود اما در ايران ما ميخواهيم از ظرفيت شرکت هاي پتروشيمي و پالايشگاهي براي بهره گيري هيدروژن در توليد فولاد سبز استفاده کنيم که اميدواريم تا سال آينده به اين هدف برسيم

گفتني است محمود لندي معاون بهره برداري شرکت فولاد خوزستان در آيين اختتاميه سمپوزيوم فولاد 1402 با کسب اکثريت آرا از بين مجموع آرا واصل شده از نخبگان صنعت فولاد ايران به عنوان مرد سال صنعت ايران در سال 1402 برگزيده و معرفي شد.

تلاش در جهت دستيابي به توليد فولاد سبز، تحقق برنامه هاي توليد علي رغم محدوديت هاي انرژي طي ساليان اخير و هم ‌ انديشي براي حل مسائل روز صنعت فولاد در طول دوران خدمت از جمله موارد موثر در انتخاب محمود لندي از سوي نخبگان صنعت فولاد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار