به همت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):

بازدید اصحاب رسانه از یک شرکت ذغال‌سنگ دولتی ‌در استان مازندران

نوید نیکو مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی در جریان بازدید خبرنگاران از شرکت در رابطه با تولید زغال در این شرکت گفت : با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۵ درصد زغال سنگ مورد نیاز کشور توسط شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی تولید می شود، تصریح کرد: با وجود افزایش ۴۰ درصدی حقوق و دستمزد و رشد ۱۲۰ درصدی هزینه های جانبی، شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی همچنان همانند سال های گذشته سودده بوده و انتظار داریم شرکت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مالکان این شرکت معدنی برای دستیابی به اهداف این شرکت در تکمیل زیرساخت های مورد نیاز حمایت های لازم را داشته باشد.

شناسه خبر: 7199
بازدید اصحاب رسانه از یک شرکت ذغال‌سنگ دولتی ‌در استان مازندران

به گزارش جهان اقتصاد؛ نوید نیکو، مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی در ابتدا با اشاره به تاریخچه ایجاد شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی، گفت: راه اندازی این شرکت به سال ۱۳۱۰ و زمان ایجاد راه آهن سراسری تهران- شمال بر می گردد.

همچنین در سال 1342 شرکت هایی از روسیه و آلمان عملیات اکتشاف را آغاز می کنند که در نتیجه، یک معدن و کارخانه زغالشویی ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی زمینه فعالیت شرکت گسترده تر می شود و معادن «کارمزد» و «کارسنگ» فعال و فعالیت صنعتی این شرکت پررنگ می شود، به طوری که امروز نیز بزرگترین شرکت زغالسنگ کشور محسوب می شود.

وی به برنامه تولید کنسانتره شرکت در ۵ ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: برنامه تولید کنستانتره شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی در ۵ ماهه امسال باید ۴۹ هزار و ۸۲۵ تن می شد، اما آمارها نشان می دهد که در این مدت ۵۰ هزار و ۷۷۶ هزار تن کنسانتره ذغال سنگ تولید شده که رشد ۱۰۲ درصدی دارد.

وی گفت: ٨۵ درصد تجهیزات و دستگاه های این شرکت توسط نخبگان و متخصصان در شرایط تحریمی بومی سازی شده است و از توان ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در فرآوری زغالسنگ استفاده می‌شود.

وی ادامه‌داد: استخراج و فعالیت به خاطر روش های سنتی و تیراژ کمتر و وجود خطرات و مشکلات مورد رغبت سرمایه‌گذاران قرار نمی گیرد. این در حالی است که در کشورهای مختلف دنیا تولید با استفاده از فناوری‌های روز و در تیراژ بالاتر صورت می گیرد و این امر رغبت به تولید را افزایش می دهد.

مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی بیان کرد: هم اکنون حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر دیگر به صورت پیمانکاری در این شرکت مشغول بکار هستند و هدف ما تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن ذغال سنگ کک شو در این شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ است .

نیکو به مشکلات دپو ضایعات کنسانتره ذغال سنگ در منطقه سواد کوه مازندران اشاره کرد و اظهارداشت: هرچند که بررسی‌های انجام شده نشان می دهد که این ضایعات از نظر آلاینده های زیست محیطی مشکلی ندارد اما قرار است با انجام عملیات بازیافت بخشی از این ضایعات در منطقه سوادِکوه به کمترین میزان کاهش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار