جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1459 21:29 1402/01/18

۱۵ درصد کاهش قیمت دلار؟

۱۵ درصد کاهش قیمت دلار؟

به گفته شرکت یوریزن اس‌ال‌آی کپیتال، دلار آمریکا در ۱۸ ماه آینده در برابر ارز‌های اصلی جهان ممکن است تا ۱۵ درصد کاهش یابد.

به گفته شرکت تحلیل و مدیریت سرمایه "یوریزن اس‌ال‌آی کپیتال"، دلار آمریکا در ۱۸ ماه آینده در برابر ارز‌های اصلی جهان ممکن است تا ۱۵ درصد کاهش یابد چرا که تورم در این کشور کاهش خواهد یافت و این موضوع به فدرال رزرو (بانک مرکزی) اجازه می‌دهد تا سیاست پولی خود را تعدیل کند.

در یک یادداشت تحقیقاتی که روز سه‌شنبه توسط استفان جن، مدیرعامل این شرکت منتشر شد، آمده است که فدرال رزرو آمریکا به احتمال زیاد نزدیک به اوج سیاست تهاجمی خود یا در حال حاضر فراتر از آن است، به این معنی که کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک محتمل است.

وی در ادامه تأکید کرد که ۹ بار افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا توسط فدرال رزرو و همچنین سخت‌تر شدن شرایط اعتباری که در پی بحران بانکی این کشور رخ داد، نشان می‌دهد که تورم رو به کاهش است.

مدیر عامل یوریزن اس‌ال‌آی کپیتال در این یادداشت نوشت: ما انتظار داریم که تورم ایالات متحده تقریباً با همان سرعتی که در سال ۲۰۲۱ و نیمه اول سال ۲۰۲۲ افزایش یافت، به کاهش خود ادامه دهد: از نظر تاریخی، شواهد کمی برای چسبندگی نزولی در تورم وجود دارد، حتی اگر شواهدی مبنی بر کاهش قیمت و چسبندگی سطح دستمزد وجود داشته باشد.

این تحلیلگر همچنین افزود "سطح فعالیت اقتصادی که در بخش‌های عمده جهان در حال حاضر کاهش یافته است، از قضا، احتمالاً از سقوط تقاضای جهانی جلوگیری می‌کند" و پول ایالات متحده را به شدت ضعیف‌تر می‌کند.

شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر سبدی از ارز‌های رقیب اندازه گیری می‌کند، پس از افزایش ۷.۹ درصدی در سال ۲۰۲۲، طی چهار هفته گذشته ۲.۴۶ درصد کاهش یافته است.

به گفته جن، در ۱۸ ماه آینده، دلار آمریکا "در معرض کاهش قابل توجه (۱۰-۱۵ درصد) است. "

استفن جن به دلیل ابداع نظریه لبخند دلاری معروف است، که بر اساس آن ارزش دلار در زمانی که اقتصاد ایالات متحده قوی یا ضعیف است، رشد می‌کند، اما در زمان رکود کاهش می‌یابد.

 

منبع: راشاتودی

 
برچسب: جهان اقتصاد ، دلار ، قیمت دلار ، ارزش دلار ، نرخ بهره بانکی ، اخبار روز ، شاخص دلار آمریکا ، سطح دستمزد ، تورم ایالات متحده



https://jahaneghtesad.com/direct/1459


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |