یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 6810 13:03 1402/06/01
۱۲۰ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای جدید در حال ساخت است

۱۲۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

دسته‌بندی: مسکن
۱۲۰ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای جدید در حال ساخت است

۱۲۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

دسته‌بندی: مسکن

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است.

علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری به تشریح افتتاح‌های هفته دولت پرداخت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: از ۴ میلیون واحد مسکونی تعهد دولت، ۶۰۰ هزار واحد مسکونی توسط شرکت عمران ساخته می‌شود که هم اینک ۱۲۰ هزار واحد در دست ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن ۳۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این میزان ثبت نامی ۱۷۷ هزار نفر واجد شرایط شدند و عملیات ساخت ۱۲۰ هزار واحد در حال انجام است.

جعفری با اشاره به اینکه ساخت واحدهای مسکونی به تعداد ۶۰۰ هزار واحد نیازمند ۱۸ هزار هکتار اراضی است از تامین ۱۰ هزار هکتار تاکنون و برنامه‌ریزی برای تامین حدود ۷ هزار هکتار زمین حداقل تا پایان سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: با تعیین تکلیف اراضی کارهای ساخت واحدها آغاز خواهد شد تا بتوانیم در دولت سیزدهم به تعهدات خود در ساخت مسکن در شهرهای جدید جامه عمل بپوشانیم.

این مقام مسئول فرصت ایجاد شهرک و شهرهای جدید را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: احداث ۲۷ شهرک نوار ساحلی با رویکرد اقتصاد دریاپایه برای فعال شدن سرمایه‌گذاری در این مناطق در دستور کار است. در کنار آن احداث ۵۰ شهر جدید نیز در برنامه است که با رویکرد ایجاد اشتغال و هویت بخشی به شهرها و شهرک‌های جدید این موضوع پیگیری می‌شود.

جعفری اظهار کرد: در ۶ شهر جدید پرند، صدرا ، بهارستان ، گلبهار ،سهند و فولاد شهر  بیشترین تقاضا را داشتند و ساماندهی  آنها برای نهضت ملی مسکن  ضروری بود که با تامین زمین برای متقاضیان مسکن در شهرهای جدید به نیاز مردم پاسخ داده خواهد شد.

 

منبع: پایگاه خبری راه و شهرسازی

برچسب: جهان اقتصاد ، مسکن ، تولید مسکن ، عرضه مسکن ، قیمت مسکن ، ساخت مسکن ، اخبار روز ، واحدهای مسکونی ، فولادشهر



https://jahaneghtesad.com/direct/6810


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |