شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13727 12:30 1402/12/23

کلاهبرداری با عنوان حراج های آخر سال

دسته‌بندی: استان‌ها

کلاهبرداری با عنوان حراج های آخر سال

دسته‌بندی: استان‌ها

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری تحت عنوان حراج آخر سال به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پليس بیان داشت : به دنبال تبليغات حراج هاي آخر سال شاهد ارسال لينک هاي فيشينگ در شبکه‌هاي‌اجتماعي هستيم که با سرقت اطلاعات بانکي شهروندان حساب آنها را خالي مي‌کنند.

 

وی افزود: متأسفانه در این روزها برخی از مجرمان سايبري با تبليغات گسترده در فضاي مجازي، با تبليغ فروش کالاهاي ارزان قيمت و طرح‌هاي وسوسه انگيز، حراج های آخر سال، تخفيفات چشمگير پوشاک و... در شبکه‌هاي اجتماعي قصد تطميع شهروندان را داشته و از اين طريق اقدام به کلاهبرداري مي‌کنند.

 

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: در این روش ها مجرمان سايبري با مهندسي اجتماعي و چرب زباني اعتماد خريدار را جلب کرده و از او مي‌خواهند بخشي از پول کالاي مورد نظر خود را را واريز کرده و پس از دريافت کالا مابقي وجه را واريز کنند و متاسفانه شهروندان بعداز واريز وجوه به حساب کلاهبردار هيچگونه کالايي دريافت نکرده و فروشنده پاسخگو نبوده و يا کالاي تحويلي به آنها تقلبي و متفاوت با کالاي انتخابي است.

 

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد فريب برخي از پيام‌ها و آگهي‌هاي منتشر شده در فضاي مجازي، کانال‌ها و گروه‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي با وعده‌هاي حراج آنلاين، تخفيف ويژه آخر فصل و قيمت‌هايي باور نکردني را نخورند و اگر قصد خريد آنلاين را دارند حتما از فروشگاه‌هاي اينترنتي داراي نماد اعتماد الکترونيک خريد کنند.

 

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان كرد: مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا نيز به صورت 24 ساعته به نشاني www.cyberpolice.gov.ir آماده دريافت گزارشات شهروندان در فضاي مجازي است.

برچسب: اصفهان ، کلاهبرداري ، حراج هاي آخر سال



https://jahaneghtesad.com/direct/13727


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |