یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13031 09:45 1402/12/05

کارستانِ فولاد خوزستان در تامین نیازهای بازار فولاد ایران

دسته‌بندی: صنعت و معدن

کارستانِ فولاد خوزستان در تامین نیازهای بازار فولاد ایران

دسته‌بندی: صنعت و معدن

شرکت فولاد خوزستان همزمان با موفقیت عظیم در جهادِ توسعه و تکمیل پروژه بزرگ‌ترین کارخانه آهن اسفنجی ایران و منطقه، در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در جهاد تولید و تامین نیازهای کشور نیز پیشتاز بوده و با فاصله قابل توجه نسبت به سایر شرکت‌های فولادی، بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیازهای بازار داخلی به شمش فولادی و تختال بوده است.

در ۱۱ ماهه نخست سال جاری در مجموع حدود ۶ میلیون و ۵۴۷ هزار تن شمش فولادی در رینگ داخلی بورس کالا معامله شده است که فولاد خوزستان با معامله حدود ۱ میلیون و ۲۵۷ هزار تن شمش بالاترین سهم را از میان کل فولادسازان کشور به خود اختصاص داده است. سهم فولاد خوزستان از کل معاملات شمش فولادی ۱۹.۲ درصد بوده است. بعد از فولاد خوزستان شرکت‌های چادرملو و فولاد کاوه جنوب کیش به ترتیب با سهم‌های ۱۴.۲ و ۱۰.۷ درصدی از کل معاملات شمش، در جایگاه دوم و سوم تامین نیازهای بازار داخلی قرار داشته‌اند.

 

 شرکت فولاد خوزستان همچنین بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیازهای نوردکاران داخلی به تختال نیز بوده است. در ۱۱ ماهه نخست سال جاری در کل حدود ۱ میلیون و ۸۴۲ هزار تن تختال در رینگ داخلی بورس کالا معامله شده است که ۷۵۹ هزار تن آن توسط فولاد خوزستان تامین شده است. در واقع فولاد خوزستان از ابتدای فروردین تا پایان بهمن‌ماه سال جاری، سهم ۴۱.۲ درصدی از کل معاملات تختال در بازار داخلی را به خود اختصاص داده است. پس از فولاد خوزستان، شرکت‌های فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه به ترتیب با سهم‌های ۳۲.۲ و ۲۴.۴ درصدی از حجم معاملات تختال، جایگاه دوم و سوم تلمین نیازهای بازار به این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 فولاد خوزستان این موفقیت عظیم در تامین نیازهای بازار داخلی را علی‌رغم محدودیت‌های انرژی به دست آورده است. علاوه بر کارنامه درخشان در حوزه فروش محصولات و تامین نیازهای بازار داخلی، فولاد خوزستان در زمینه تکمیل طرح‌های توسعه نیز موفق عمل کرده است و پروژه زمزم ۳ این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین مگامدول احیاء مستقیم در کشور و منطقه در روز ۲۰ بهمن سال جاری به تولید رسید و به‌زودی مراسم افتتاح رسمی آن برگزار خواهد شد.

برچسب: شرکت فولاد خوزستان ، بازار فولاد ایران ، بزرگ‌ترین کارخانه آهن اسفنجی ایران



https://jahaneghtesad.com/direct/13031


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |