یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 16313 07:45 1403/03/15

چگونه ده میلیون را دو برابر کنم؟

دسته‌بندی: اقتصاد کلان

چگونه ده میلیون را دو برابر کنم؟

دسته‌بندی: اقتصاد کلان

دو برابر کردن ده میلیون کار ساده ای نیست، اما اگر صبر کافی و استراتژی مناسبی داشته باشید این کار شدنی است. دو برابر کردن یک سرمایه از این نظر کار سختی محسوب می شود که عملا شما باید بتوانید طی سرمایه گذاری هایی که انجام می دهید به مجموع سود صد در صد برسید. این درصد سود آوری برای یک یا چند دوره سرمایه گذاری کار ساده ای نیست، به خصوص این که اگر بخواهیم درصد ریسک پذیری موقعیت های مختلف سرمایه گذاری را در نظر بگیریم متوجه می شویم که برای محقق کردن این هدف نیاز به استراتژی دقیق و منظمی است.

 

چگونه ده میلیون را دو برابر کنم؟

دو برابر کردن ده میلیون کار ساده ای نیست، اما اگر صبر کافی و استراتژی مناسبی داشته باشید این کار شدنی است. دو برابر کردن یک سرمایه از این نظر کار سختی محسوب می شود که عملا شما باید بتوانید طی سرمایه گذاری هایی که انجام می دهید به مجموع سود صد در صد برسید. این درصد سود آوری برای یک یا چند دوره سرمایه گذاری کار ساده ای نیست، به خصوص این که اگر بخواهیم درصد ریسک پذیری موقعیت های مختلف سرمایه گذاری را در نظر بگیریم متوجه می شویم که برای محقق کردن این هدف نیاز به استراتژی دقیق و منظمی است.

اگر شما صبر و حوصله لازم را داشته باشید، می توانیم به شما استراتژی هایی را نشان دهیم که بتوانید طی چند دوره سرمایه گذاری، ده میلیون تومان خود را دو برابر کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری، تنها راه منطقی شما

سرمایه گذاری مسیری است که می تواند شما را در مسیر دو برابر کردن ده میلیون تومان قرار دهد. اما در این مسیر باید در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری ذاتا یک فرایند پر ریسک محسوب شده و نمی توان انتظار داشت که یک سرمایه طی مدت زمان کوتاه، با درصد ریسک پایین دو برابر شود.

از طرف دیگر ده میلیون تومان به عنوان یک سرمایه آزاد در نظر گرفته می شود که افزایش درآمد یا کاهش هزینه نمی تواند در آن تاثیری داشته باشد. ما به دنبال راهی هستیم که بتواند این سرمایه آزاد را به شکل مستقل دو برابر کند. بنابراین تنها راهی که باقی می ماند همان سرمایه گذاری است. حال به نظر شما کدام موقعیت های سرمایه گذاری امکان دو برابر کردن سرمایه ده میلیون تومانی را برای ما فراهم می کند؟

بازار ارزهای دیجیتال

یکی از مهم ترین و البته پر ریسک ترین بازارهای جهانی، بازار ارزهای دیجیتال است. این بازار طی سال های اخیر به خوبی نشان داده است که این قابلیت را دارد که بتواند طی چند دوره سرمایه گذاری، سرمایه را دو برابر و یا بیشتر کند.

مسئله ای که در خصوص بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که نوسان این بازار شاید بتواند سرمایه شما را در مسیر دو برابر شدن قرار دهد اما این احتمال را هم در نظر بگیرید که درصد کاهش سرمایه و حتی از بین رفتن آن در این بازار کم نیست.

از طرف دیگر حضور در این بازار مستلزم تبدیل سرمایه از ریال به دلار است که برای برداشت سود نیز باید همین مسیر را به صورت عکس طی کرد. این رفتن و برگشت سرمایه و تبدیلاتی که وجود دارد عملا نیاز به پرداخت کارمزدهای مختلفی دارد. این کارمزدها به اندازه ای است که باعث شود اصل یا سود سرمایه شما آب برود. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار جهانی است و بر اساس تحریم های اقتصادی که علیه ایران صورت گرفته عملا امکان حضور قانونی ایرانی ها در این بازار وجود ندارد. از این رو حضور شما در این بازار می تواند با خطر بلوکه شدن کل سرمایه و از بین رفتن آن همراه باشد.

در نهایت، حضور در بازار پر خطری مانند ارزهای دیجیتال نیاز به دانش فنی و علمی بالایی دارد. در صورتی که این دانش را نداشته باشید و با توجه به تمام نکات گفته شده به نظر نمی رسد این بازار موقعیتی مناسبی برای دو برابر کردن ده میلیون باشد.

 بازار بورس ایران

راه های دو برابر کردن ده میلیون

یکی دیگر از موقعیت های رایجی که می توان برای دو برابر کردن سرمایه از آن استفاده کرد، بازار بورس ایران است. این بازار درصد ریسک کمتری نسبت به بازار ارزهای دیجیتال دارد و به سبب قوانین موجود از درصد نوسان کمتری برخوردار است. با این حال نمی توان چندان این بازار را هم به عنوان موقعیت مناسب برای دو برابر کردن ده میلیون در نظر گرفت.

علت این مسئله را می توان در چند دلیل عمده پیدا کرد. اولا این که بازار بورس ایران دارای محدوده نوسان است، از این رو برای دو برابر شدن یک سرمایه زمان زیادی را انتظار کشید و این مسئله می تواند باعث کاهش ارزش سرمایه شما شود. این علت در کنار امکان ضرر و کاهش قیمت سهام در بازار به خوبی نشان می دهد که بازار بورس ایران نیز موقعیت چندان مناسبی برای دو برابر کردن یک سرمایه محسوب نمی شود.

همچنین بازار بورس ایران قوانین خاص خودش را دارد. بر اساس این قوانین همواره احتمال بسته شدن یک سهم برای مدت زمان خاص وجود دارد، همچنین با توجه به کم بودن سرمایه اولیه عملا نمی توان سبد سرمایه گذاری موثری در این بازار تشکیل داد.

در کنار همه این ها حضور در این بازار نیز نیاز به دانش علمی و فنی بالایی دارد. شما باید بتوانید میان صد ها سهم، بهترین سهم را انتخاب کنید و بر اساس جریان های مالی ایجاد شده اقدام کنید. با توجه به این که بورس همواره روند مثبتی ندارد این احتمال را نیز در نظر بگیرید که سرمایه شما برای مدتی در این بازار بدون تغییر و یا با تغییر منفی همراه باشد. همه این ها در کنار هم بازار بورس را می تواند از موقعیت مناسب برای دو برابر کردن ده میلیون کنار بزند.

بازار طلا، دلار و کالا

بازارهای طلا و دلار و کالا بازارهایی هستند که به وضعیت اقتصاد کلان وابستگی بسیاری دارند. این بازارها با توجه به شرایط اقتصاد امروز جزو بازارهای پرنوسان محسوب می شود. از طرف دیگر بازاری مانند بازار طلا با وجود این که نوسان بالایی دارد اما در طولانی مدت درصد سود کمتری نسبت به سایر بازارها برای سرمایه گذاران خود به همراه دارد.

در واقع اگر بخواهید در این نوع بازار سرمایه خود را دو برابر کنید باید یاد بگیرید که در موقعیت های مختلف نسبت به خرید و فروش طلا یا دلار اقدام کنید. به نوعی شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که زمانی سرمایه شما در این بازار دو برابر می شود که در موقعیت های مناسب نسبت به خرید و فروش اقدام کنید.

از طرف دیگر سرمایه ده میلیون تومان سرمایه ای نیست که شما خرید موثری در این بازارها داشته باشید. به طور مثال با ده میلیون تومان شما حتی توان خرید یک ربع سکه را هم نخواهید داشت. بنابراین با در نظر گرفتن میزان نوسان، سختی خرید و فروش و عدم توانایی خرید بالا نمی توان این بازارها را به عنوان بازاری منطقی و مناسب برای کسب سود و دو برابر کردن سرمایه در نظر گرفت.

بازار فارکس

یکی دیگر از بازارهای جهانی، بازار فارکس است که نوسان متعادل تری نسبت به بازار ارزهای دیجیتال دارد. اما با توجه به جهانی بودن آن عملا ریسک شناسایی ایرانی بودن سرمایه گذار و بلوکه شدن سرمایه آن وجود دارد.

از طرف دیگر بازار فارکس یک بازار کاملا تخصصی است که نیاز به دانش بالایی دارد، این مسئله در کنار پرداخت کارمزد های تبدیل سرمایه باعث شده است که دو برابر کردن ده میلیون در این بازار کار چندان ساده ای نباشد.

اما در حالت کلی به نظر می رسد این بازار نسبت به سایر بازارهای گفته شده امکان بهترین برای دو برابر کردن سرمایه در اختیار شما قرار دهد، به خصوص این که در این بازار شما توانایی سودآوری از نزول سهم را نیز خواهید داشت و در آن می توانید از اهرم های افزایش سرمایه نیز بهره مند شوید.

به طور مثال شما به کمک اهرم 1 به صد می توانید سرمایه خود را صد برابر کنید و بر اساس صد برابر شدن سرمایه خود نسبت به سودآوری اقدام کنید. این اهرم ها باعث می شود شما ساده تر و بهتر در مسیر دو برابر کردن سرمایه قدم بردارید. البته این مسئله را هم در نظر داشته باشید که صد برابر شدن سرمایه علاوه بر این که باعث می شود سودآوری شما بیشتر شود می تواند باعث کاهش و حتی صفر شدن سرمایه شما شود. از این رو عملا نمی توان این بازار را بدون ریسک و مسیر دو برابر شدن سرمایه در آن را ساده تصور کرد.

سپرده های بانکی

سپرده های بانکی مسلما ریسک بسیار کمی نسبت به سایر موقعیت های سرمایه گذاری دارد. اما برای دو برابر شدن یک سرمایه به حداقل 5 سال زمان نیاز است. حال این را در نظر داشته باشید که طی این 5 سال ارزش واقعی سرمایه شما بر اساس تورم تا چند درصد کاهش پیدا می کند.

اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم استفاده از سپرده های بانکی شاید بتواند مسیر بدون ریسک با سود قطعی محسوب شود، اما با توجه به درصد سود دهی بانکی نمی توان این مسیر را عاقلانه در نظر گرفت. با توجه به اینکه میزان بهره بانکی همواره کمتر از درصد تورم سالانه است این مسیر عملا با کاهش ارزش سرمایه همراه است.

 تامین مالی جمعی

راه های دو برابر کردن ده میلیون تومن

یکی از جدید ترین روش های سرمایه گذاری که در دنیای اقتصاد ایجاد شده، مسیر کرادفاندینگ یا همان تامین مالی جمعی است. در این روش جمعی از سرمایه گذاران با سرمایه های مختلف در کنار یکدیگر قرار می گیرند و نیاز مالی یک شرکت یا کسب و کار را به شکل اعطای وام تامین می کنند.

در این مسیر سرمایه تجمیع شده به عنوان وام به شرکت سرمایه پذیر تعلق می گیرد و این شرکت متعهد می شود که در دوره ای مشخص این سرمایه را به سرمایه گذاران بازگرداند. همچنین شرکت یا کسب و کار بر اساس تامین مالی انجام شده می تواند سودآوری مشخصی را ایجاد کند که این سود در زمان پرداخت اصل سرمایه به سرمایه گذار پرداخت می شود.

مسئله ای که وجود دارد این است که اولا اصل سرمایه توسط شرکت سرمایه پذیر تضمین می شود. یعنی عملا ریسک از بین رفتن سرمایه یا کاهش سرمایه در این مسیر وجود ندارد. نکته دیگری که باید بدانید این است که با توجه به ایزوله بودن این بازار عملا ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک کمتری در ان وجود دارد و شرکت می تواند درصد سود خوبی را برای سرمایه گذاران خود ایجاد کند.

اگر بخواهیم بر اساس آمار و ارقام صحبت کنیم، معمولا در این مسیر طی یک دوره یک ساله امکان سود آوری نزدیک به 40 تا 45 درصدی وجود دارد. بنابراین عملا طی دو تا دو نیم سال امکان دو برابر کردن یک سرمایه ده میلیون تومانی بر اساس این روش وجود دارد. به نظر می رسد با توجه به بررسی های انجام شده، تامین مالی جمعی یا همان کرادفاندینگ یکی از بهترین راه های ممکن برای دو برابر کردن ده میلیون محسوب می شود. مسیری که با ریسک کم و زمان معقول می تواند سرمایه شما را دو برابر کند و ارزش آن را بیش از درصد تورم نگه دارد.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام سهام عدالت نوزادان

آیا در ایران کرادفاندینگ وجود دارد؟

با توجه به این که کرادفاندینگ یا همان پیدا کردن سرمایه گذار برای تامین مالی جمعی در بین موقعیت های دیگر اقتصادی انتخاب مناسب تری به نظر می رسد، این سوال مطرح می شود که آیا امکان استفاده از این مسیر در ایران وجود دارد؟

در ایران پلتفرم و سایت معتبر دونگی به صورت تخصصی در حوزه کرادفاندینگ فعالیت می کند. این پلتفرم طرح های مختلفی را از شرکت های گوناگون ارائه می دهد و شما به عنوان سرمایه گذار می توانید بر اساس طرح توجیهی ارائه شده نسبت به سرمایه گذاری تصمیم گیری کنید.

در این طرح مشخص می شود که شرکت مورد نظر برای چه هدف اقتصادی و تجاری نیاز به چه میزان سرمایه دارد. همچنین تعیین می شود در صورتی که این سرمایه تامین شود، عملا چه میزان سودآوری برای شرکت ایجاد می شود.

این طرح ها توسط سازمان های ناظر و تیم مالی دونگی مورد بررسی و اعتبار سنجی قرار می گیرد. نتیجه این اعتبار سنجی نیز به صورت عمومی به نمایش گذاشته می شود. بنابراین سرمایه گذار با اطمینان بیشتری می تواند نسبت به سرمایه گذاری در طرح های ارائه شده (در دوره های دو تا دوازده ماهه) اقدام کند.

همانطور که گفته شد این سرمایه گذاری با تضمین بازگشت اصل سرمایه از سمت شرکت سرمایه پذیر اتفاق می افتد. بنابراین عملا هیچ ریسک کاهش سرمایه ای در این میان وجود ندارد. از طرف دیگر برخی از طرح های ارائه شده علاوه بر اصل سرمایه دارای تضمین پرداخت سود در موعد مقرر است.

در کنار همه این ها عدم نیاز به پرداخت کارمزد و مالیات کاری کرده است که سود ایجاد شده به صورت خالص در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد. این موضوع را نیز در نظر بگیرید که سرمایه گذاران با حداقل یک میلیون تومان می توانند در هر کدام یک از این طرح ها شرکت کنند. بنابراین با ده میلیون تومان می توان سبد سرمایه گذاری کم ریسک با سود نسبتا خوبی را ایجاد کرد، سرمایه گذاری که نیاز به دانش بالایی ندارد و هر کسی می تواند در این مسیر قدم بردارد.

 

دو برابر کردن ده میلیون، از رویا تا واقعیت

ما در این مقاله موقعیت های مختلفی را برای سرمایه گذاری و دو برابر کردن ده میلیون مورد بررسی قرار دادیم. این موقعیت ها بر اساس میزان سرمایه انتخاب و معرفی شدند. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم رسیدن به هدفی مانند دو برابر کردن ده میلیون در مدت زمان کوتاه با ریسک کم عملا امکان ندارد و شاید بسیار سخت باشد.

در موقعیت هایی مانند بازار ارزهای دیجیتال یا بازار بورس نوسانی بودن بازار ریسک سرمایه گذاری را افزایش می دهد و امکان از بین رفتن سرمایه به شدت وجود دارد. این در حالی است که در موقعیت های کم ریسک مانند سپرده های بانکی سودآوری خوبی وجود ندارد که بر اساس میزان تورم می توان گفت این سپرده گذاری با کاهش ارزش سرمایه همراه است.

در نهایت با بررسی تمامی این روش ها به نظر می رسد استفاده از مسیر کرادفاندینگ به کمک پلتفرم دونگی می تواند انتخاب مناسبی برای دو برابر کردن ده میلیون طی دو تا سه سال باشد.

 

سوالات متداول

آیا امکان دو برابر کردن ده میلیون وجود دارد؟

این امکان در دوره سرمایه گذاری طولانی مدت وجود دارد. به نوعی نمی توان انتظار داشت که در دوره ای کمتر از یک سال با ریسک کم یا منطقی این سرمایه را دو برابر کرد.

بهترین روش برای دو برابر کردن ده میلیون کدام است؟

با توجه به بررسی های انجام شده به نظر می رسد استفاده از مسیر کرادفاندینگ یا همان تامین مالی جمعی گزینه مناسبی برای دو برابر کردن ده میلیون طی یک دوره دو تا سه ساله با ریسک پایین باشد.

آیا در ایران امکان استفاده از کرادفاندینگ وجود دارد؟

بله، در ایران پلتفرم دونگی به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کند. همچنین در نظر داشته باشید که در برخی از طرح های ارائه شده در این پلتفرم علاوه بر اصل سرمایه، سود سرمایه گذاری نیز تضمین می شود.

 

برچسب: سرمایه گذاری ، تامین مالی ، ریسک



https://jahaneghtesad.com/direct/16313


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |