سه شنبه 18 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8948 15:15 1402/08/08

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۸ آبان

دسته‌بندی: ارز ، بازار سرمایه

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۸ آبان

دسته‌بندی: ارز ، بازار سرمایه

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته ریزش قابل توجهی را ثبت کرد. فعالان بازار معتقدند درصورتی‌که نرخ دلار در روز جاری به مسیر کاهشی روز قبل ادامه دهد، جو فروش در بازار سکه سنگین‌تر خواهد شد.

قیمت سکه امامی در اولین روز هفته جاری تا سطح ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت اما در نهایت با ۳۰ میلیون تومان بسته شد. با این حال در روز یکشنبه هم با ریزش قیمت طلای آب شده و قیمت دلار و درهم، خریداران از بازار سکه خارج شدند و سکه امامی تا محدوده ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت. در واقع سکه روز گذشته کاهش بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک‌ میلیون‌ تومانی را تجربه کرد.

 

 تحلیل‌گران و معامله‌گران معتقدند که اخبار جنگ حماس و اسرائیل یکی از مولفه‌های تأثیرگذار بر قیمت دلار و سکه در بازار تهران است. روز قبل نیویورک‌تایمز ادعا کرد که اسرائیل طرح‌های حمله زمینی گسترده به غزه را متوقف کرده و آن را با حملات نفوذ محدود جایگزین کرده است. رویترز هم مدعی ادامه مذاکرات حماس و اسرائیل با میانجی‌گری قطر شده است که پس از خبر حمله تمام‌عیار بامداد شنبه، این خبر اندکی از میزان نگرانی‌های معامله گران کاست.

 

با این اخبار، قیمت سکه در معاملات پشت خطی یکشنبه‌ شب کاهش ۱۰۰ هزارتومانی را تجربه کرد و بر روی ۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قرار گرفت. البته در پشت خط، یک خبر منفی نیز به بازار مخابره شد؛ خبری که گمانه‌هازنی‌ها درمورد تصویب لوایح FATF را منفی کرد. گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در ژوئیه ۲۰۲۳ گزارشی ارائه داد که در آن هیچ تغییر مهمی در وضعیت ایران دیده نمی‌شد. برخی از معامله‌گران می‌گفتند اگر امروز اخبار جنگ تند باشدt قیمت دلار و سکه باخبر گروه ویژه اقدام مالی احتمالاً از فاز نزول خارج شود.

 

 نکته مهم در حال حاضر برای بازار سکه این است که سکه روز قبل کندل شوتینگ استار (ثاقب، ستاره دنباله‌دار، شهاب‌سنگ) را در معاملات روزانه را تأیید کرد. کندل شوتینگ‌استار زمانی تشکیل می‌شود که در انتهای یک‌روند صعودی فروشندگانی منتظر افزایش قیمت و اصابت آن به مقاومت هستند و پس از افزایش قیمت و اصابت آن به مقاومت آن را تا نزدیکی قیمتی بازگشایی روز پایین می‌آورند. در چنین شرایطی اگر قیمت آغاز روز جاری پایین‌تر از بالاترین قیمت روز قبل باشد و قیمت پایانی سکه پایین‌تر از قیمت بسته‌شدن روز قبل باشد کندل شوتینگ‌استار به‌عنوان الگوی برگشتی تأییدشده و به معنای تغییر روند در تحلیل نمودار تکنیکال خواهد بود. به‌این‌ترتیب اگر روند قیمتی سکه امروز نزولی شود می‌تواند آن را تا حمایت ۲۹ میلیون تومان در گام اول پایین بیاورد.

 

 تکنیکال کارها معتقدند که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی مهم ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل، مرز ۲۹ میلیون تومان هم برای سکه بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است. به عقیده آنها درصورتی‌که نرخ دلار در روز جاری به مسیر کاهشی روز قبل ادامه دهد جو فروش در بازار سکه سنگین‌تر خواهد شد.

اقتصاد نیوز
برچسب: قیمت طلا ، قیمت سکه ، قیمت سکه امامی ، قیمت طلا آبشده



https://jahaneghtesad.com/direct/8948


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |