پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 825 13:19 1401/12/09

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار (سه شنبه نهم اسفند)

دسته‌بندی: ارز ، بازارچه

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار (سه شنبه نهم اسفند)

دسته‌بندی: ارز ، بازارچه

امروز برای سکه‌بازان، روند قیمت دلار اهمیت ویژه‌ای دارد. ادامه رشد دلار می‌تواند زمینه‌ساز رشد قیمت سکه شود و حتی حباب این فلز گرانبها نیز در سطح بالاتری قرار بگیرد.

در شرایطی که در بیشتر مقاطع سال جاری  حباب سکه  زیر 20 درصد بود، در زمستان فاصله ارزش ذاتی و  قیمت سکه  بازاری زیادتر شد و در نهایت در ماه اسفند به بالای 30 درصد رسید. حتی در روزهایی از ماه جاری،  حباب سکه  به مرز 40 درصدی نیز نزدیک شد. 

با این تفاسیر می‌توان گفت که حداقل در شرایط کنونی 30 درصد از قیمت سکه، با توجه به متغیرهای بنیادی طلا و دلار، گران‌تر از ارزش ذاتی آن است. در این شرایط شدید حبابی می‌توان گفت که خرید سکه توجیه اقتصادی ندارد. با این حال، سکه در سال‌های اخیر با وجود حباب‌های غیرطبیعی در بیشتر مواقع، خریداران خود را ناامید نکرده است. به عنوان مثال، اگر کسی در آبان 97 فلز گرانبهای داخلی را  5 میلیون تومان خریده بود، تا این لحظه در اسفند 1401 بیش از 6 برابر سود را در مقابل خود می‌دید. 

به این ترتیب می‌توان گفت درست است که از لحاظ اقتصادی خرید سکه پرریسک به نظر می‌رسد، ولی روند  قیمت سکه  در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده است که معامله‌گران در شرایط هیجانی، کمتر عامل حباب را در خرید و فروش‌های خود در نظر می‌گیرند. 

امروز برای سکه‌بازان،  روند قیمت دلار  اهمیت ویژه‌ای دارد. ادامه رشد دلار می‌تواند زمینه‌ساز رشد قیمت سکه شود و حتی حباب این فلز گرانبها نیز در سطح بالاتری قرار بگیرد.

 

 

منبع: اکوایران

برچسب: جهان اقتصاد ، دلار ، طلا ، قیمت سکه ، قیمت دلار ، سکه ، اخبار روز ، خرید سکه



https://jahaneghtesad.com/direct/825


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |