پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 952 01:33 1401/12/15
خاندوزی در حاشیه همایش ملی قرض‌الحسنه؛

پیش بینی خاندوزی از نرخ تورم در سال ۱۴۰۲

خاندوزی در حاشیه همایش ملی قرض‌الحسنه؛

پیش بینی خاندوزی از نرخ تورم در سال ۱۴۰۲

برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم است و مطمئنا برای سال آینده نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم داشت.

سید احسان خاندوزی؛ وزیر اقتصاد در حاشیه نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه، اظهار کرد: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم است و در زمینه تدابیر ارزی با توجه به اختیارات خوبی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم که بر این شرایط پرنوسان غلبه کند و مطمئنا برای سال آینده نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم داشت.

وی افزود: اصرار جدی دولت این است که کسری بودجه منابع عمومی را کاهش دهیم با وجود مشکلی که در تبصره ١۴ و هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت، اما منابع بودجه‌ ما امسال کسری بسیار کمتری را تجربه کرد.

خاندوزی با بیان اینکه درخواست جدی ما از مجلس این است که براساس توافق و همکاری که پیش از این داشته‌ایم سقف بودجه را افزایش ندهد، گفت: این امر به تعامل بین مشترک دولت و مجلس کمک‌خواهد کرد تا موتور تورم که از محل کسری بودجه به اقتصاد ایران تحمیل می‌شد در سال ١۴٠٢ هم کنترل شود.

 

 

 

خاندوزی درباره اینکه برخی از بانک‌ها به شرکت‌های زیرمجموعه خود مقادیر زیادی وام می‌دهند، اظهار کرد: این مسأله تخلف است و با آن برخورد می‌کنیم. بانک‌هایی که بیش از سقف مقرر به زیرمجموعه‌های خود تسهیلات پرداخت کنند، با آن‌ها برخورد می‌شود و در جلسه شورای پول و اعتبار هم خواهیم خواست که بانک‌ها سقف پرداختی به زیرمجموعه‌های خود را حتما رعایت کنند.

 

منبع: ایبنا

برچسب: جهان اقتصاد ، تورم ، اقتصاد ایران ، کسری بودجه ، وزیر اقتصاد ، اخبار روز ، خاندوزی



https://jahaneghtesad.com/direct/952


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |