جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2873 15:31 1402/03/06

پیش‌بینی بورس امروز ۶ خرداد ۱۴۰۲

دسته‌بندی: اقتصاد ایران

پیش‌بینی بورس امروز ۶ خرداد ۱۴۰۲

دسته‌بندی: اقتصاد ایران

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس در هفته جاری با شیب کم تقویت خواهد شد.

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: در هفته گذشته شاخص کل بازار سرمایه رشد اندکی را تجربه کرد و پیش بینی می‌شود رشد شاخص کل بازار سرمایه با شیب آرام در هفته جاری ادامه یابد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: به عبارت دیگر بازار سرمایه در یک حالت تعادلی قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود که تعادل بازار سهام در هفته جاری نیز ادامه یابد؛ بنابراین در هفته جاری نه ریزش سنگین و نه رشد شارپی را تجربه خواهیم کرد.

این تحلیل گر بازار‌های مالی عنوان کرد: بعد از هفته جاری یعنی از هفته سوم خرداد ماه به بعد رشد شاخص کل بازار سرمایه با شیب تندتری ادامه خواهد یافت.

عبداللهی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته مجلس طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کرد، این طرح تاثیر خوبی بر بازار سرمایه دارد، زیرا سرمایه گذاری در بازار‌های غیر مولد یعنی بازار‌های مسکن، خودرو، ارز و طلا را دچار هزینه‌های سنگین می‌کند، در نتیجه نقدینگی از این بازار‌ها خارج و وارد بازار سهام خواهد شد.

عبداللهی در پایان تاکید کرد: با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، بازار سرمایه کم ریسک‌ترین بازار خواهد شد و تقاضا سهام و ورود پول به بازار سرمایه افزایش خواهد یافت، در نتیجه مالیات بر عایدی سرمایه موجب خواهد شد تا بازار سرمایه جذاب‌ترین بازار شود.

لازم به ذکر است که در هفته گذشته تنها روز شنبه شاخص کل بازار سرمایه قرمزپوش شد و در سایر روز‌ها شاخص کل روند صعودی را در پیش گرفت. در نهایت در هفته گذشته شاخص کل بازار سرمایه ۱.۰۳ درصد تقویت شد.

در جدول زیر لیست معاملات هفته گذشته شاخص کل بازار سرمایه را مشاهده می‌کنید.

 

برچسب: بورس ، شاخص بورس ، بازار بورس ، پیش بینی ، پیش بینی بورس ، اخبار روز، جهان اقتصاد



https://jahaneghtesad.com/direct/2873


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |