جمعه 14 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 6457 10:31 1402/05/23
پیش بینی بورس امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / بلاتکلیف در دوراهی

پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۲۳ مرداد

دسته‌بندی: بورس
پیش بینی بورس امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / بلاتکلیف در دوراهی

پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۲۳ مرداد

دسته‌بندی: بورس

بسیاری از ناظران معتقد بودند مصالحه با امریکا در مجموع اثر روانی مثبتی بر بازارها داشته باشد. بنابراین می‌توان گفت بازار نه تنها در میان جهت گیری‌های مختلف صعودی و نزولی بلاتکلیف بود بلکه با خروج سرمایه و میل به فروش نیز مواجه بود.

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۲۳ مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل هزار و ۷۱۳ واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۴۱ واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۲۰ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش ۹۹ واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران)، شرکت لیزینگ ایرانیان (وایران) و شرکت لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، شرکت بیمه دی (ودی) و شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) بیشترین افزایش قیمت را داشتند. 

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد)، وساپا (شرکت سرمایه‌گذاری سایپا) و چکارن (شرکت کارتن ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) و شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۶۷ نماد صف خرید داشتند و ۶۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۷۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۵۵ درصدی به ۳۸۹ میلیارد تومان رسید. 

معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد اما این روند فقط ۲ ساعت تداوم داشت. در ادامه شاخص صعود کرد و تا پایان به رشد ادامه داد. اما در نهایت در سطحی پایین‌تر از روز قبل ایستاد. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی داشت و ۶۲ درصد نمادها قرمزپوش بودند. 

نمادهای خساپا، خودرو و میدکو بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل نمادهای پالایشی؛ شپنا، شتران و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند. 

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد ۱۲۴ میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای خکمک، ثفارس، خساپا، فملی و خوساز بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

بنابراین به نظر می‌رسد در روندهای درونی بازار نیروهای نزولی قدرتمندتر بودند. این در حالیست که بسیاری از ناظران معتقد بودند مصالحه با امریکا در مجموع اثر روانی مثبتی بر بازارها داشته باشد. بنابراین می‌توان گفت بازار نه تنها در میان جهت گیری‌های مختلف صعودی و نزولی بلاتکلیف بود بلکه با خروج سرمایه و میل به فروش نیز مواجه بود. 

 

منبع: اکوایران

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، بورس تهران ، شاخص بورس ، بازار بورس ، سهام بورس ، سازمان بورس و اوراق بهادار ، اوراق بورس ، شرکتهای بورسی ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/6457


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |