یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8633 15:00 1402/07/30
۱۰ سال قبل در چنین روزی؛

پژو و رنو شرط و شروط ایران را قبول کردند ، خودروهای لاکچری در راه ایران

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، خودرو
۱۰ سال قبل در چنین روزی؛

پژو و رنو شرط و شروط ایران را قبول کردند ، خودروهای لاکچری در راه ایران

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، خودرو

در قراردادهای جدیدی که با خودروسازان خارجی منعقد خواهیم کرد، حتما ما منافع ملی را لحاظ می‌کنیم.

از دیرباز همکاری ایران با شرکت های خودروساز فرانسوی جزو دغدغه های اصلی دولتمردان بوده است. دقیقا ۱۰ سال قبل مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از شروط ایران برای مشارکت با خودروسازان خارجی ازجمله پژو و رنو رمزگشایی کرد و گفت: علاوه بر اینکه این خودروسازان باید در ایران سرمایه‌گذاری کنند، نوع قرارداد باید به گونه‌ای تنظیم شود که طرف مقابل اجازه ترک ایران را به راحتی نداشته باشد، بازارهای صادراتی محصولات مشترک تولیدی خود در ایران را در اختیار ما بگذارد، تولید محصول مشترک صورت گیرد و مرکز تحقیقاتی نیز در کشور راه‌اندازی شود.

 

هاشم یکه‌زارع گفت: در قراردادهای جدیدی که با خودروسازان خارجی منعقد خواهیم کرد، حتما ما منافع ملی را لحاظ می‌کنیم. این در حالی است که شرط سرمایه‌گذاری ۵۰-۵۰ را ایران‌خودرو با شرکت پژو مطرح کرده، اما ممکن است بسته به نوع قرارداد و تیراژ تولید، نوع سرمایه گذاری‌ها در قراردادهای دیگر به صورت ۴۰-۶۰ یا ۳۰-۷۰ باشد؛ بنابراین عدد ثابتی را نمی‌توان برای مشارکت با خارجی‌ها در سرمایه گذاری تعیین کرد و این به تناسب نوع و شرط قرارداد متفاوت خواهد بود.

 

یکه زارع در پاسخ به این سوال که پژو و رنو و سایر خودروسازانی که هم‌اکنون پای میز مذاکره با آنها برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران هستید، آیا این پیش‌شرط را پذیرفته‌اند، خاطرنشان کرد: پژو در مذاکرات خود این پیش‌شرط را پذیرفته است.

تیترکوتاه

برچسب: رنو ، پژو ، خودروسازان خارجی ، خودروساز فرانسوی



https://jahaneghtesad.com/direct/8633


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |